Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Donkere foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Donkere foto's

    Helderheid en contrast hebben naast de kleuren een grote invloed op je foto's.
    Schermen staan van fabriek uit veel te hel en veel te blauw afgesteld.

    Als jou scherm te helder staat ga je wanneer je foto's afwerkt deze donkerder maken (met als gevolg dat ze op andere schermen of bij afdrukken te donker gaan zijn).

    let bij het bewerken ook even op je histogram dat kan al een aanwijzing geven of je goed of verkeerd bezig bent
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #17
      Re: Donkere foto's

      Hier ook een Spider5 gebruiker die erg tevreden is met deze calibratie-tool.
      Dat schermen veel te helder staan heb ik ook ervaren. Een iMac scherm moet je bv. erg terugschroeven om juist te zitten.
      Met de Spider5 kan je bij de calibratie dus ook de helderheid van het scherm wijzigen tot het juist zit. (juist wil zeggen het juiste aantal candela, afhankelijk van jouw werkruimte)
      Doen dus, dat calibreren.
      Straatfotograaf in Antwerpen

      Comment


      • #18
        Re: Donkere foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
        Hier ook een Spider5 gebruiker die erg tevreden is met deze calibratie-tool.
        Dat schermen veel te helder staan heb ik ook ervaren. Een iMac scherm moet je bv. erg terugschroeven om juist te zitten.
        Met de Spider5 kan je bij de calibratie dus ook de helderheid van het scherm wijzigen tot het juist zit. (juist wil zeggen het juiste aantal candela, afhankelijk van jouw werkruimte)
        Doen dus, dat calibreren.
        Misschien toch eens tijd dat ik mijn spider 2 ga upgraden ;-)

        Comment

        Working...
        X