Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ON1 Photo RAW 2019 due out in November with revamped UI, improved Lightroom migration

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ON1 Photo RAW 2019 due out in November with revamped UI, improved Lightroom migra

Oorspronkelijk geplaatst door Wike Bekijk bericht
    Heb ook een proefversie van ON1. Eerste test leken veelbelovend. Dan geprobeerd om de Lightroom cataloog te migreren. Dat scheen heel vlot te gaan. Heeft wel 2 dagen geduurd voor Lightroom er klaar mee was (128.000 foto’s). Als ik nu ON1 opstart werkt het eigenlijk totaal niet meer. Alles gaat super traag, Aanpassingen van lightroom zijn op de sterren na niet te zien en het lijkt of ON1 nog steeds bezig is met het verwerken van de gegevens. De externe harde schijf waar alle foto’s opstaan is steeds aan het draaien en ON1 werkt constant met een CPU van +/- 130 merk ik in activiteitsweergave. Dat is nu reeds een week aan de gang maar er schijnt niets te veranderen.

Weet iemand wat hier aan de hand zou kunnen zijn. Mijn computer is een mac mini 2,8 GHz Intel Core i5 8 GB ram 1600 MHz DDR3
    Een catalog maken met 128.000 foto's is niet nodig in ON1, op de achtergrond wordt die bij elke opstart bijgewerkt. Dat lijkt mij de oorzaak van de traagheid.
    Je kan alle drives (local of extern) toch zien en exploreren?
    Misschien, 't is maar een suggestie, wil je dat ON1 zoals LR werkt, maar 't is wel een ander programma van andere programmeurs hé. Het is wat aanpassen.
    ...leeg...

Comment

Re: ON1 Photo RAW 2019 due out in November with revamped UI, improved Lightroom migra

Mijn Lightroombibliotheek bevat 128000 foto’s met elk hun beoordeling, trefwoorden, bewerking,… Als ik naar ON1 zou overstappen wil ik liefst al die trefwoorden en zo, wat een werk is van vele jaren liefst verliezen. Ik ben natuurfotograaf en als ik bijvoorbeeld alle foto’s van een zeearend wil zoeken tussen al mijn foto’s is dat binnen lightroom na een paar klikken en binnen enkele seconden gebeurd. Met ON1 lukt mij dat niet, tenzij ik iets verkeerd doe.
      Olympus OM-1 met lenzen Olympus 12-40mm f2.8 pro, 40-150mm f2.8 pro +1.4x converter, 60mm f2.8 macro, Olympus 300mm en Olympus 100-400mm.
      Onze waarnemingen met foto: http://waarnemingen.be/user/photos/94689

Comment

Beoordeling en trefwoorden zitten in de sidecars, die heb ik allemaal zonder een catalog aan te maken mee gekregen uit LR.
        Gewoon verwijzen naar de plaats waar de foto's staan is voldoende. Zelfs geen import gedaan, de catalog van LR was al weg.
        Onder 'local drives' zie je die toch staan? Daar staat bij mij mijn werk-HD, de backup-HD en de folders op de NAS waar ik mee verbonden ben. (die laatste zijn te traag om mee aan de slag te gaan, maar ze zijn er wel)
        ...leeg...

Comment

Da’s nou net het grote voordeel van ON1 t.o.v. Lightroom: je hoeft niks te importeren. Ik heb geen ervaring met migreren van een LR catalogus naar ON1, maar vrees wel dat een cataloog van >100.000 foto’s enige vertraging zal veroorzaken.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Momenteel ook de ON1 Photo Raw aan het proberen, werkt geweldig maar ik vind nergens een instelling om mogelijks de chromatische aberratie weg te werken.
            Nikon D7000 + Nikkor AF-S 18-200mm F3.5-5.6 G IF-ED DX VR II, Nikon AF-S 35mm f/1.8G DX, Nikon AF-D 50mm f/1.8, Tokina AT-X 11-16 F2.8 PRO DX-II
            Mijn webalbums op Flickr, Google foto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pheelievdd Bekijk bericht
              Momenteel ook de ON1 Photo Raw aan het proberen, werkt geweldig maar ik vind nergens een instelling om mogelijks de chromatische aberratie weg te werken.
              En dit dan?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik probeer het eens uit
                Nikon D7000 + Nikkor AF-S 18-200mm F3.5-5.6 G IF-ED DX VR II, Nikon AF-S 35mm f/1.8G DX, Nikon AF-D 50mm f/1.8, Tokina AT-X 11-16 F2.8 PRO DX-II
                Mijn webalbums op Flickr, Google foto's.

Comment

Working...
                X