Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lucca by night

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lucca by night

Tijdens de vakantie deden we Toscane aan.
    Alhoewel ik geen statief bijhad, kon ik toch de verleiding niet weerstaan om wat nachtfoto's te maken.

Met een Canon Powershot A70 met filmgevoeligheid 50 ASA gesteund op de rand van een brug genomen.
    Hier het origineel:

Omdat dit niet direct om uit te vergroten is, heb ik een ferm stuk gecropt, de auto's weggekloond en het geheel in sepia omgezet, zodat het volgende resultaat bekomen werd:

Misschien hoort dit in de rubriek bewerking thuis,
    maar ik wil graag jullie mening over het uiteindelijk resultaat.
    Is de cropping OK? of hadden jullie een ander idee?
    Sepia of ware kleuren?

Dirk
    Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

Re: Lucca by night

Ik verplaats dit naar bewerking, tenslotte is het puur bewerking. En daarbij komt dat beoordeel geen meerdere foto's toestaat per topic.

Ach, in bewerking zul je ook zeker je antwoord krijgen

Comment

Hallo Medidoc

Mooie oplossing voor het verkeers probleem op deze manier. Sepia is vaak mooi in dit soort afbeeldingen, wat ik alleen een beetje mis naar aanleiding van het origineel is de contrasten. De huizen aan de linker zijde missen nu de sfeer van de schijnende lampen aan de rechter zijde.

Het is zelfs zo dat de huizen die enigzins verlicht waren door de straat lantarens nu enigzins donker zijn. Verder is het een mooie plaat.
      Vriendelijke groeten Ritchie: animafactory.nl

Comment

Heb je overschot van gelijk in.
        In het origineel vind ik de geparkeerde auto's wat teveel storen.
        Ik denk dat het moeilijk is om de wagens aan de rechterzijde volledig weg te werken, vandaar de optie om te croppen.
        Maar misschien moet ik toch eens proberen.
        Ik heb nog nachtfoto's van andere steden, misschien zit daar nog iets leuks tussen.
        Alvast bedankt voor de (pos) commentaar.
        Dirk
        Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

Comment

Working...
        X