Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

printen in lightroom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: printen in lightroom

bij mij geen softproofing aangevinkt , en krijg hetz elfde te zien als guido g
    ik denk dat dit in de nieuwere versie dus niet meer zal inzitten
    bd0379be

Comment

Ok wat gevonden Windows print niet af in 16bit, bron Adobe help - Selecteer 16-bits uitvoer als u afdrukt op een 16-bits kleurenprinter via Mac OS 10.5 of hoger. Het zou kunnen in Win. als met de printer de driver is meegeleverd. Ik kan het niet nazien nu, en zoals gezegd geen printer aangesloten op deze laptop. Dus best mogelijk dat het zichtbaar wordt met aangesloten en ingeschakelde printer. En hier een reeks vragen en antwoorden over dit, https://forums.adobe.com/message/5629377#5629377 Na nog wat verder lezen WIN10 heeft "lack" aan 16bits uitvoeringen, in een 64- bits systeem, het zou nog wel kunnen in een 32-bits omgeving.En het zou nog kunnen met een te uitvoeren taak en een prompt regel inbrengen. Uiteindelijk mis ik het niet, alles werkt en de tijd van klooien in prog. Is voorbij.
      Last edited by guido.g; 28 januari 2018, 02:02.
      https://ggpics.be/

Comment

Aha, verschil tussen Mac OS en Windows dus, en bovendien printer-afhankelijk. Nuttige informatie, guido.g !
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Dat je je workflow zolang mogelijk in 16 bit wil houden is nog te begrijpen.

Maar waarom in 16 bit afdrukken ? Voor zover ik kan lezen (en zelf geprobeerd op een behoorlijke Canon printer) ga je geen verschil zien met 8 bit.
          Als je het toch wil doen moet je beginnen met een 16 bit driver voor je printer te installeren.

Comment

Working...
          X