Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monitor stuk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Monitor stuk

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
    ge koopt een st..nt duur scherm , en ge hangt dat aan een pc'ke van den ..., waar een kaart insteekt van k.st men botten, dan smijt je geld weg
    ge koopt een........................... , en ge hangt die aan ne pc met een wreed dure kaart , dan nog hebt ge niks, ( want elke kaart zal een kleur beter weergeven, dan een ander )
    het systeem is zo goed als de zwakste schakel, en dat is altijd, dan ne niet gecalibreerde pc.
    wat ben je dan met een gecalibreerd scherm ???
    en als je dan je scherm moet calibreren op die pc zodat de 2 een goed resultaat geven, wat ben je dan met een gecalibreert scherm ??
    ik heb hier nen hp 24" staan, met ne ( serieuze ) pc, en ik calibreer dat met ne spyder 5 , dus wat zou ik zijn met een gecaibreert scherm ?? enkel geld weggooien.
    Kalibratie van fabriek af is een basis meegegeven door de fabrikant en dit doen Eizo, Dell en nog vele andere dus kan je starten met een goed beeld maar daarom is het beeld nog niet afgestemd
    op de videokaart dat in je eigen pc zit dus is als het om fotobewerking gaat is een eigen kalibratie toch gewenst maar niet noodzakelijk voor wie aan fotobewerking doet op een laag niveau.
    Dus kan je eigenlijk met zo een beeldscherm al aardig starten maar goedkope beeldschermen die met het gegeven komen dat het al gekalibreerd is daar zou ik niet verder op willen bouwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
      dus kan je starten met een goed beeld maar daarom is het beeld nog niet afgestemd
      op de videokaart dat in je eigen pc zit dus is als het om fotobewerking gaat is een eigen kalibratie toch gewenst .
      als je het dan nadien toch moet calibreren , wat baat dan de meerkost van een gecalibreert scherm ?
      koop voor dat geld ne spyder of.. en je bent altijd gecalibreert

Comment

Sommige moeten eens googlen op "monitor ingebouwde kalibratie"
        of de website van shoot eens bezoeken.
        dan leren ze het verschil tussen interne calibratie of een bakje tegen de monitor hangen (mijn bakje een oude spider )

Comment

Denk dat er hier nogal veel misverstanden bestaan
          Ten eerste, elke monitor, duur of goedkoop, wordt in de fabriek gecalibreerd maar dat wil niet zeggen dat je deze thuis op je computer niet meer moet calibreren als je een beetje deftig te werk wilt gaan.
          Ten tweede, het is niet dat een dure EIZO zo duur is omdat deze gecalibreerd is en ook niet omdat deze een ingebouwde calibratie heeft, het is de kwaliteit van het paneel dat van tel is maar ook de service na verkoop
          Ten derde, een EIZO met ingebouwde calibratie moet ook gecalibreerd worden, enkel zit daar het toestel al ingebouwd en heb je geen aparte Spyder (of ander merk) meer nodig.
          Ten vierde, elk scherm verliest na een tijdje lichtsterkte in bepaalde kleuren, daarom moet elk scherm na enkele maanden (periode zelf te kiezen) wederom geclibreerd worden

Dus zeggen dat een dure EIZO weggegooid geld is omdat je deze toch nog moet calibreren is totaal naast de kwestie

Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
          ps. Ik heb mijn monitor van nog geen jaar vorige week opgestuurd voor reparatie. Een Eizo van 1400 euro. **** happens. Reparatiecentrum is in Duitsland en zal wel een tijdje weg zijn ... vervelend, maar ik heb liever dat hij wat langer weg is en dat de reparatie goed is uitgevoerd.
          Philip, daar zit dan ook voor een deel de kost bij EIZO, deze wordt gratis bij je thuis opgehaald en gratis weer bij je thuis hersteld afgeleverd, meestal wordt zelfs gewoon het IPS paneel vervangen en heb je weer een splinternieuwe monitor.
          Je moet eens kijken als het scherm terug is naar je teller van het aantal branduren, normaal zal deze bij vervanging terug op nul staan.
          Zelf heb ik vorig jaar een probleem gehad met m'n EIZO, toestel was bijna vier jaar oud maar werd volledig hersteld en vernieuwd onder garantie, ik heb wel rechtstreeks contact opgenomen met EIZO en ben niet via de winkel gegaan
          Het scherm was amper een klein weekje weg en werd volledig vernieuwd, dus na vier jaar kon ik weer starten met een nieuw scherm

grts
          Sieg
          Last edited by Sieg; 4 januari 2018, 14:27.
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

@Sieg Ik ben hierin nogal pragmatisch. Dingen gaan nu eenmaal stuk ... kan gebeuren. Voor Eizo alleen maar lof, zowel voor de monitor als de service. Hij is in het reparatiecentrum in Duitsland 22 december afgeleverd door de koerier en vandaag netjes teruggebracht. Gezien de kerst- en nieuwjaarsperiode vind ik dit meer dan zéér behoorlijk.
            Tijdens de reparatie heb ik mijn oude monitor bovengehaald en toen viel het verschil in kwaliteit pas echt goed op ... het verschil in prijs is niet alleen maar marketing.

ps. Ik heb de branduren even nagekeken, maar die lopen gewoon door, dus geen nieuw paneel ... maar het probleem is verholpen en dat is wat telt.
            Last edited by philitalia; 4 januari 2018, 16:19.
            Mvg Philip

Comment

gaat men niet zo zeer of de kalibratie ook wel een beetje, maar omdat ik mijn eigen scherm terug wil; dat maar een week bij mij is geweest. en op ASUS site kan je software afhalen om te kalibreren,
              en het zijn de displaypoort, dvi poort die niet gaan. displaypoort ging totaal niet, en dvi poort dan viel mijn monitor uit naar een paar uur, dan terug aan alleen sneeuw.
              als je morgen met een nieuw auto naar de garage gaat moet die je toch ook geen ander auto geven die ouder is dan die van jou

Comment

als je morgen met een nieuw auto naar de garage gaat moet die je toch ook geen ander auto geven die ouder is dan die van jou
                je trekt het nu wel erg in het scheve, kent ge het verhaal van de appels en peren?

Comment

Working...
                X