Hoi,
Mijn pc is 7 jaar oud en is binnenkort aan vervanging toe.
Ik heb nu een HP p6631be met als monitor een Samsung bx2231.
Ben eventjes diverse opties aan het overlopen op het internet en hierbij stel ik mij de vraag welk item in hierna volgend rijtje prioriteit dient te krijgen voor fotobewerking en afspelen van live streaming:
processor: ik twijfel tussen Intel Core i5 en i7
Ram-geheugen: twijfel tussen 8GB en 12GB
opslagcapaciteit: twijfel tussen 1TB + 128GB SSD en 1TB + 256GB SSD
Indien ik in het kader van mijn budget een toegeving wens te doen waar doe ik dat het best? Processor, ram-geheugen of opslagcapaciteit?
Is de videokaart van groot belang? Suggesties?
Bij eventuele vervanging van de monitor had ik gedacht aan een 27" IPS paneel van het merk Dell of spaar ik beter voor een Eizo? Zijn er nog andere merken die goed zijn en waar dien ik verder op te letten?
Heb weinig kennis over computers vandaar al die vragen.
Alle tips zijn welkom!
Mijn pc is 7 jaar oud en is binnenkort aan vervanging toe.
Ik heb nu een HP p6631be met als monitor een Samsung bx2231.
Ben eventjes diverse opties aan het overlopen op het internet en hierbij stel ik mij de vraag welk item in hierna volgend rijtje prioriteit dient te krijgen voor fotobewerking en afspelen van live streaming:
processor: ik twijfel tussen Intel Core i5 en i7
Ram-geheugen: twijfel tussen 8GB en 12GB
opslagcapaciteit: twijfel tussen 1TB + 128GB SSD en 1TB + 256GB SSD
Indien ik in het kader van mijn budget een toegeving wens te doen waar doe ik dat het best? Processor, ram-geheugen of opslagcapaciteit?
Is de videokaart van groot belang? Suggesties?
Bij eventuele vervanging van de monitor had ik gedacht aan een 27" IPS paneel van het merk Dell of spaar ik beter voor een Eizo? Zijn er nog andere merken die goed zijn en waar dien ik verder op te letten?
Heb weinig kennis over computers vandaar al die vragen.
Alle tips zijn welkom!
Comment