Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Is het niet zo dat de Essential versie ook geen professionele camera's ondersteund?
In elk geval voor mijn 5D moest ik de Elite versie kopen en ben daar zeer tevreden mee........... zolang het mijn Canon foto's betreft.
Maar DxO weigert pertinent Fujifilm te ondersteunen en daarom ook dat ik DxO PhotoLab niet koop.
Maar de Elite versie herkent probleemloos alle andere camera's en lenzen.
Eigenlijk een prachtig stukje software.
Ik kom hier nog even op terug.
Van de (gratis) Essential versie was ik niet zo onder de indruk om LR te vervangen (alhoewel je na enkele uren nog weinig kan zeggen).
Maar de PRIME noise reductie in de Elite versie (Fotolab) is werkelijk verbazingwekkend bij hoge ISO.
De details worden bewaard en niet uitgegomd zoals gewoonlijk.
Een nadeel is wel dat het resultaat enkel op een klein stukje te zien is en het voor het hele beeld pas bij export gebeurt, maar dat gaat redelijk snel.
Ik kan uit een vogelfoto met 7DII op ISO 6400 en hoger nog alle details halen.
Mijn camera en lenzen worden herkend en de nodige modules gedownload.
Omdat je DXO vanuit LR kan oproepen (net zoals fotoshop) maak ik met DXO een tiff die ik verder in LR bewerk.
Gezien die omweg denk ik dat het enkel nuttig is vanaf een zeker ISO niveau.
Of de basisversie gratis is weggegeven als reclame, of omdat er een nieuwe versie gaat uitkomen weet ik niet, maar het eerste is (met een omweg) wel gelukt.
Ik heb een trial van een maand, maar ik denk dat het de moeite waard is om te kopen zelfs als add-on.
Comment