Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cmyk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: cmyk

De profielen welke LR toont zijn alle ICC profielen welke er op je PC staan en zijn terug te vinden onder: Windows\system32\spool\drivers\color
    Daar staan alle profielen zowel deze gebruikt door je beeldscherm en printer als deze daar geplaatst door andere programma's, en uiteraard dit zowel voor RGB als voor CMYK kleursystemen. De CMYK profielen die daar staan zijn bedoelt voor beelden met een CMYK indeling en niet voor deze met een RGB indeling . Uiteraard kan LR CMYK profielen toekennen aan foto's met een RGB kleursysteem maar dan blijf je nog altijd RGB behouden, wel met een verkeerd profiel. Lees post #10 nog eens.
    www.polartha.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Zou je dit kunnen laten zien aan de hand van een screenshot? Ik kan maar ook nergens in LR6.13 iets CMYK terugvinden, terwijl het in PS CS6 gewoon voor het kiezen is. Dus echt een standaardinstelling zoals bij PS lijkt het me niet. Kan het zijn dat je dat profiel van ergens moet downloaden dan?
      Via de printmodulle,
      printen naar bestand en dan onderaan bij printjob.
      waar de pijl wijst staat bij mij normaal sRGB en daar kun je kiezen voor andere, en dan opent het venster ernaast.

Comment

Creëer je op die manier gewoonweg niet een bestand met een CMYK profiel maar met een RGB indeling ?
        www.polartha.com

Comment

Dank je, mlap. Op mijn iMac ziet er dat zo uit:

Geen aanduiding van CMYK of RGB, en als ik Include Display Profiles afzet, hou ik niks over!
          (ik zou dus dergelijke profiles van ergens moeten downloaden, mocht ik ze nodig hebben. Maar ik zou sowieso over PS gaan ipv LR)
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
          X