Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afbeeldingen verkleinen in photoshop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Afbeeldingen verkleinen in photoshop

Download photoshop action verkleinen atn

Hallo lezer(s)

Ik kwam een vraag tegen in mijn forum over het verkleinen van grote aantallen afbeeldingen in eens. Via de optie Batch is dit mogelijk mits de juiste handeling beschikbaar is. Je kan afbeeldingen een voor een laden en verkleinen maar het is eenvoudiger om dit te doen via een handeling of action. Deze handeling verkleind in stappen van 90% - 80% - 70% - 60% - 50% - 25% en 10%.

Het bestand is getest en gemaakt in Photoshop 8.0.1 NL. Waarschijnlijk bestaat zo'n bestand al, en is dit overbodig. Maar ik merk dat toch veel mensen hier om vragen.

het bestand kan gevonden worden op de onderstaande link.

http://www.animafactory.nl/fotoverkleinen.rar (2Kb)
    Last edited by RitchieQ; 12 september 2004, 12:20.
    Vriendelijke groeten Ritchie: animafactory.nl

Re: Afbeeldingen verkleinen in photoshop

als ik dit bestand wil openen krijg ik de foutmelding:crc fout in bestand.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Hoi Ritchie

Bedankt voor het bestand, zeer handig om je foto's te verkleinen, kun je dit ook met een vergroting maken ?

P.s Macroshopper, download het bestand en pak het uit met de juiste versie van WinRAR. Met de oude versie kun je fouten krijgen.

Comment

Hallo Macroshopper

Het bestand is ingepakt met winrar3.3 NL en dat kan inderdaad de reden zijn dat je een corrupt bestand vind, dit is niet zo, het is prima in orde. Ik heb evenwel de atn file er ook op gezet, deze kun je direct downloaden op onderstaande url:

Ik hoop dat dit wel werkt en dat het geen problemen geeft op deze manier.

-------------

Even een edit, klikte te snel om ebenhaezer antwoord te geven:

Ja het is ook mogelijk om de afbeeldingen groter te maken, echter kan dit niet in de jpg vorm, dan zou de kwaliteit van de afbeelding te veel achteruit gaan. Het zou een optie zijn om de afbeelding eerst op te slaan als psd. de kwaliteit zou dan niet direct (maar minder) verloren gaan bij het vergroten zou ik denken.
        Last edited by RitchieQ; 13 september 2004, 15:34.
        Vriendelijke groeten Ritchie: animafactory.nl

Comment

Working...
        X