Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Update Lightroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Update Lightroom

    Oorspronkelijk geplaatst door Wike Bekijk bericht
    Al jaren een tevreden LR gebruiker. Ik vrees echter dat dat niet zal blijven duren. Denk er niet aan om op termijn over te schakelen naar een versie waarvoor maandelijks moet betaald worden.

    De concurrentie maakt zich klaar om LR gebruikers zoals ik binnen te halen. Gisteren vond ik in mijn mailbox een bericht van Macphun met de onderstaande link. Zou Luminar een goed Lightroom alternatief zijn?
    https://macphun.com/optimizelr?kmi=w...eid=ff87022a7b
    Een Mac kopen lijkt me niet direct een besparing ...

    Comment


    • #17
      Re: Update Lightroom

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Een Mac kopen lijkt me niet direct een besparing ...
      Zal binnenkort ook voor Windows beschikbaar zijn dacht ik.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #18
        Re: Update Lightroom

        Ik zit ook met de prangende vraag: En wat na LR en PS ?
        De mailboxen zullen bij velen wel plots een aangroei hebben, kennen van de concurrenten die nu gretig inspelen op het cl**t-gedoe van Adobe, maar, maar, indien we naar de tendenzen kijken en die zijn er, we moeten ze willen zien, dan wordt de cl**t-gedoe near-by future. Wees maar gerust, éénmaal die concurrenten een deel van de Adobe-gebruikers hebben afgesnoept, volgt ooit wel eens de grote move zoals Adobe deed, doet.
        Reden ? Met hun vernieuwde aanpak zijn ze zeker dat de gebruikers maandelijks geld in het laatje brengen en het aantal illegale kopieën is zienderogen gedaald. Je wil niet geweten hebben hoeveel illegale software er bij de gebruikers op de PC staat.
        Ben ik gelukkig met deze vernieuwde tendenzen ? Neen, al helemaal niet, maar je hebt geen keuze. Ook ik blijf me settelen met de oudere offline-versie en zolang ik de eventueel vernieuwe en wel interessante toevoegingen niet interessant genoeg vind, zal het bij de oudere versie blijven, goed wetende dat er mensen zijn uit mijn omgeving waarvan ik hun NEF's, RAW's, RAF's niet meer kan inlezen zonder ze om te zetten (en kwaliteitverlies).
        Wel is er één probleem ....
        Ik heb hier legale licenties van mijn toepassingen ... (MS-office, Adobe LR en Adobe PS, ...)
        Vorig jaar heb ik mijn PC moeten vervangen (PC was meer dan 10 jaar oud) en dan heb je aan een restore helemaal geen voordeel. Je kan die niet werkende geïnstalleerd krijgen want windows10 checkt ook de hardware en die was te verschillend om het draaiende te krijgen, dus, alles herinstalleren ...
        PECH, bij enkele softwarepakketten (ook Adobe) kreeg ik de melding bij installeren van de basisversie waar ik dan de updates kan op draaien, dat het serienummer niet meer gebruikt worden,w ant de versie was niet meer ondersteund. Bij navraag bij Adobe kreeg ik te horen dat ik, indien ik verie 6 wou gebruiken, ik dan maar versie 6 nieuw diende aan te kopen ...
        Uiteindelijk is het me gelukt om vanuit de basisversie toch het geheel te installeren dank zij een persoon bij Adobe die mijn probleem begreep en me uit de nesten hielp zonder kosten voor datgene wat ik al ooit betaald had.
        Les: Er komt een tijd dat je willens nillens doet wat de leverancier van een product wil. KOPEN.
        Het ware nu eens leuk ergens een neutrale vergelijkende tabel te vinden tussen verschillende alternatieven van LR en LR zelf en dit ook voor PS. Iemand een idee ?
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment

        Working...
        X