Allen,
Is er iemand die wat goed advies kan geven om mijn nieuw scherm (ASUS PG279Q - IPS scherm) correct te kalibreren met de Spyder5+ Studio?
Ik heb nl volgende issues:
- ik kan het scherm op een aantal presets zetten of sRGB
- ik heb geen kelvin waarden die ik kan aanpassen
- als het scherm op sRGB staat, kan ik de brightness niet aanpassen
Ik heb een preset gekozen, de wizard van Spyder doorlopen, maar het lijkt alsof het scherm toch donkerder is dan mijn Dell U2412M dat ernaast staat.
Verder vraagt de wizard ook nergens om de kleuren aan te passen, terwijl ik wel sliders heb van 100 - 0 om dit te doen.
Met andere woorden: ik ben dus niet zeker of het nu wel goed gekalibreerd is. Hij heeft wel 100% van sRGB aan, en 78% van AdobeRGB.
Hier een beetje de instellingen wat ik kan doen:
Iemand tips?
Is er iemand die wat goed advies kan geven om mijn nieuw scherm (ASUS PG279Q - IPS scherm) correct te kalibreren met de Spyder5+ Studio?
Ik heb nl volgende issues:
- ik kan het scherm op een aantal presets zetten of sRGB
- ik heb geen kelvin waarden die ik kan aanpassen
- als het scherm op sRGB staat, kan ik de brightness niet aanpassen
Ik heb een preset gekozen, de wizard van Spyder doorlopen, maar het lijkt alsof het scherm toch donkerder is dan mijn Dell U2412M dat ernaast staat.
Verder vraagt de wizard ook nergens om de kleuren aan te passen, terwijl ik wel sliders heb van 100 - 0 om dit te doen.
Met andere woorden: ik ben dus niet zeker of het nu wel goed gekalibreerd is. Hij heeft wel 100% van sRGB aan, en 78% van AdobeRGB.
Hier een beetje de instellingen wat ik kan doen:
Iemand tips?
Comment