Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Xpozer via Hema - ervaring delen + jullie mening?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Xpozer via Hema - ervaring delen + jullie mening?

    Ik heb al veel afdrukken laten maken bij xpozer en zij hebben wel degelijk een probleempje met dichtlopende zwarte tinten. Dat is evenwel eigen aan het medium waarop ze drukken en het drukproces. Ik moet mijn foto's altijd een beetje lichter maken om toch veel detail te krijgen in zwart-grijze partijen. In zwart wit afdrukken komt dat natuurlijk meer uit. Heb dat ook aangekaart bij xpozer zelf want ik heb mijn afdrukken voor mijn eindwerk fotografie daar laten afdrukken. Ze zijn er zich van bewust dat ze daar nog met een probleem zitten dat ze verder moeten aanpakken. Anders niets dan lof voor hun product en ook de hulp die ik kreeg via mail en telefonisch.
    Nikon D850 / D700 / D70 /nikor 50 1.4 AFS/ nikor 24-70 2.8/ nikon 80-200 2.8 /Nikor 70-200 2.8 VR II / nikkor 18-70 3.5-4.5/ SB 900

    Comment


    • #17
      Re: Xpozer via Hema - ervaring delen + jullie mening?

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Over het feit dat je donkere delen zijn dichtgelopen, veel monitors staan te licht afgesteld voor een goede print te kunnen maken, daar zit meestal het probleem
      Het is niet omdat je scherm gecalibreerd is dat je lichtintensiteit juist staat

      grts
      Sieg
      Ik weet niet welk toestel jij gebruikt, maar mijn datacolor spyder pro meet weldegelijk de helderheid van mijn scherm, en vraagt deze te verhogen of verlagen als hij niet tevreden is. Je kan ook het licht in de kamer wat op je monitor valt meten voor een nog betere afstelling


      Btw: Als je bij xpozer zelf bestelt of bij hema, is dat dezelfde afdrukcentrale ?
      Nikon shooter - Samyang fan

      Comment


      • #18
        Re: Xpozer via Hema - ervaring delen + jullie mening?

        Hoi,

        Wat nieuws van het Hema front!

        "Uw klacht is behandeld en terecht verklaard. Uw order zal nogmaals geplaatst worden. "

        Dat is wel fijn om te horen. Jullie vele reacties waren overigens ook wel leuk.
        Ik pik er her en der één uit:

        @eanx

        - Ik denk dat zodra je de lichtomgeving/tegenlicht rond je scherm onder controle kan houden die lichtsensor in de pro niet veel meer ter zake doet. Hoogstens zal de kalibratie de helderheid van je scherm wat oppompen om te corrigeren, denk ik...
        - Ik denk idd dat Hema de bestelling laat drukken bij Xpozer. Je ziet dat ook aan het verpakkingsmateriaal en zo.

        @petje

        Dankjewel, dat pas nuttig om te weten. Als de herafdruk nu meevalt heb ik nog wel wat prints in de pipe. Kan je zeggen hoe / hoeveel je de foto dan lichter maakt?

        @sieg

        Da's een moelijke. In theorie kan je maar 75*50 gaan met behoud van 300dpi. Ik heb op het net wat "blow-up tutorials" gezocht en via GIMP de dpi tot 150 opgetrokken. Dan heb ik de foto op het scherm vergroot tot "werkelijke grootte", en dat zag er wel goed uit. Er was ook een zichtbaar verschil - doch niet spectaculair hoor - met het origineel. In de praktijk was de afdruk verbazingwekkend scherp, zonder last van pixelisatie.

        @adrie

        Je hebt absoluut een punt. Ik dacht dat het verschil op moment van bestelling veel groter was. Het verschil is nu idd maar 20 euro, en je krijgt bovendien een proefadruk. Met andere woorden...

        @ollivetti

        Dank voor de test, die Mimaki is natuurlijk wel een leuk ding om op te proberen. Ik wou dat ik zoiets in mijn buurt had. Dàt zou pas leuk zijn.

        Een fijn fotoweekend gewenst!

        Gr.

        Jurgen
        | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

        Comment


        • #19
          Re: Xpozer via Hema - ervaring delen + jullie mening?

          Fijn om te horen dat jouw klacht gegrond is en er een herkansing is. Mail de bevindingen maar..
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #20
            Re: Xpozer via Hema - ervaring delen + jullie mening?

            Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
            Ik weet niet welk toestel jij gebruikt, maar mijn datacolor spyder pro meet weldegelijk de helderheid van mijn scherm, en vraagt deze te verhogen of verlagen als hij niet tevreden is. Je kan ook het licht in de kamer wat op je monitor valt meten voor een nog betere afstelling?
            Ik gebruik zelf ook al heel geruime tijd de Spyder reeks, heb alle modellen gehad vanaf hun begin en steeds meegegaan naar het vernieuwde model, dus ik ken het toestel wel hoor

            Doch blijf ik bij het feit dat de meeste schermen te licht staan afgesteld
            Het verschil is nogthans niet zo moeilijk te verklaren, je scherm geeft licht (en dat meet ook de Spyder of elk ander calibratietoestel op)
            Een foto moet het hebben van het licht dat er opvalt, dus met andere woorden een foto die er goed uit ziet op je (gecalibreerd) scherm zal meestal in dat zelfde geval te donker worden afgedrukt
            Meestal ben je beter af dat je uw opname iets lichter afwerkt voor de afdrukcentrale
            Maar er zit natuurlijk veel verschil in die afdrukcentrales maar ook op het materiaal waarop je laat afdrukken !

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #21
              Re: Xpozer via Hema - ervaring delen + jullie mening?

              Okay, nu begrijp ik wat je bedoelt !
              Ik vrees dat het eigenlijk gewoon een vetschil is van medium. Een scherm geeft licht, een afdruk niet.
              Dat simpel feit zal er altijd voor zorgen dat het beeld toch anders is. Ook als je speciaal wat lichter afdrukt.
              Maar je haalt wel een belangrijk punt aan, inderdaad.

              Persoonlijk vind ik dat fotos achter plexiglas hier wel veel minder last van hebben.
              Nikon shooter - Samyang fan

              Comment


              • #22
                Re: Xpozer via Hema - ervaring delen + jullie mening?

                Update.

                Probleem opgelost.
                Nieuwe print ontvangen gisteren.
                Is deze keer perfect.
                Misschien in toekomst kritische foto's rechtstreeks bij Xpozer bestellen lijkt me de boodschap.
                | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                Comment


                • #23
                  Re: Xpozer via Hema - ervaring delen + jullie mening?

                  Tof dat je een update plaatst

                  Comment

                  Working...
                  X