Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Resolutie foto muurbehang

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Resolutie foto muurbehang

Waarom zou je een heel grote foto op 20 of 30 cm gaan bekijken? De enige reden, die ik kan bedenken, is: kun je pixels onderscheiden. Foto bekijken is wat anders als foto zien, gewoon behang kan ook spuug lelijk zijn op korte afstand. Stel je bent zondag in de Kuip, om Feijenoord kampioen te zien worden, en je neemt een foto van de hele tribune aan de overkant en dan zal je zelfs Jan Boskamp niet herkennen, misschien wel terugvinden aan de hand van de grootte van de vlek.

BTW Feijenoord is een te moeilijk woord voor een Belgische foutcorrectie.......
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      BTW Feijenoord is een te moeilijk woord voor een Belgische foutcorrectie.......
      Niet bekend in Van Dale, wat een hoogmoed.

Veel theorieën, weinig praktische ervaring, dan kunnen we oeverloos palaveren. Iedereen kent FIFO, dit is RIRO (rubbish in, rubbish out). Een echt goeie foto kan veel hebben.
      ...leeg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
        Hallo

Ik had graag een muur van mijn kamer bekleed met een foto. De afmetingen van de muur zijn 3.5m x 2.3m.
        Nu had ik graag geweten hoe groot de resolutie van mijn foto zou moeten zijn om die te kunnen afdrukken in die grootte zodat de kwaliteit goed is.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
        Het oplossend vermogen (resolutie) vh menselijke oog ligt op 240 ppi; in de foto-industrie wordt standaard afgedrukt op 300 dpi maar zal minder worden naar gelang de grootte vd afdruk.
        Resolutie moet je altijd bekijken in relatie tot de fysieke grootte (foto of scherm) en de afstand. Zo zal 120 ppi perfect zijn voor een A4 formaat foto die je op armlengte bekijkt. De meeste monitors staan op 96 ppi wat goed is op een afstand van 0.6 meter.
        De zogezegde hoge resolutie 4k TV-schermen van 65" geven uiteindelijk amper een 30 ppi maar omdat je daarnaar kijkt vanop een meter of 4 is dat goed. (Alhoewel ze ondertussen al druk bezig zijn met de ontwikkeling van 8k)
        Hetzelfde geldt voor jouw "mural" en ik denk dat een resolutie van 50 à 60 meer dan voldoende zal zijn vanop afstand.
        Als je een 240 ppi wil aanhouden zal je inderdaad een samengestelde foto moeten maken van misschien wel 20 foto's en meer genomen met een 24mp camera.
        Laat ons hopen dat jouw PC genoeg boterhammen heeft gegeten om dat te kunnen verwerken.

Comment

Wat zegt een leverancier:

Heb je vragen over Fotobehang? Bezoek nu onze pagina met veelgestelde vragen en ontdek alles over het materiaal waarvan fotobehang gemaakt is, wat de levertijd is en op welke ondergrond je fotobehang kunt plakken. Bezoek nu de website!
          http://www.smuttynose.nl

Comment

volgens mij is de ts het zelf aan't tekenen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              OMG ! sommigen leren het echt echt niet he ... DPI IS EEN AFDRUKRESOLUTIE VAN DE PRINTER bvb 4800 dpi ! en dat "pimpen" werkt echt maar (tot op zekere hoogte) met een wiskundig q-spline algoritme, al de rest is bagger ...
              Exact het soort reacties waarom ik liever wegblijf van dit azijn forum. Inderdaad dots per inch is voor een printer, ik bedoelde pixels per inch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Foefski Bekijk bericht
                Exact het soort reacties waarom ik liever wegblijf van dit azijn forum. Inderdaad dots per inch is voor een printer, ik bedoelde pixels per inch.
                .....
                Last edited by Guest41; 16 mei 2017, 23:14.

Comment

ik meen me te herinneren dat 800a 1000 pixels per meter behang volstaat Dus voor 3.5m*2.3m moet je 2800*1840 pixels hebben en meer is altijd beter

Comment

Working...
                  X