Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
ON1 Perfect effects, je kan momenteel een proefversie gratis downloaden. Ik vind het wel tof dat je ook met lagen kan werken en de filters manueel aan kan passen.
Oorspronkelijk geplaatst door evelynvanckyBekijk bericht
ON1 Perfect effects, je kan momenteel een proefversie gratis downloaden. Ik vind het wel tof dat je ook met lagen kan werken en de filters manueel aan kan passen.
En van ON1 Perfect Effects (het programma bestaat op zich niet meer - is opgenomen als Effects 'module' in wat nu ON1 Photo RAW 2017 heet) is de filter "Amazing Detail" in vele gevallen een uitstekende vervanger van Nik Sharpener.
Om te 'ontruisen', zo je RAW-developer daar tekort schiet (ik doe dat met DxO Optics Pro, heeft een uitstekende noise reduction), is Topaz Denoise een goed substituut voor Nik Define. Probeer zeker ook Topaz Clarity of Topaz Detail als 'verscherper'.
Het hele pakket van Topaz is inderdaad erg duur ( ), maar je kunt elk module apart kopen. Ik heb in de loop der jaren een aantal van die modules aangeschaft, hoewel ik er ook nog enkele mis. Maar of ik die echt mis? Met diegene die ik aanbevolen heb hierboven (ik zou er zeker Topaz Remask bij vermelden) kom je al een hele eind. Macphun (zoals LL hierboven aangeeft) is ook erg goed, maar ik denk dat de meeste programma's voorlopig althans enkel voor Mac zijn.
Topaz heeft momenteel alweer een nieuw product in public beta, nl. Topaz Studio. Zolang ie in beta is, gratis te downloaden en uit te testen. Da's uiteraard om een vraag te creëren... Hier kun je downloaden (er was een update vandaag): https://web.topazlabs.com/downloads
Nog iets over Topaz: sommige van de modules worden regelmatig ge-update-t, andere niet; maar ik heb nog nooit moeten bijbetalen voor de nieuwe versie van een Topaz programma dat ik bezit. Da's hun policy.
Last edited by LesC; 9 mei 2017, 17:12.
Reden: Download link toegevoegd
ON1 effects de versie 10.x is gratis te downloaden op de site van ON1.COM. Het is te gebruiken als stand-alone en er zijn tevens presets beschikbaar voor gebruik in PS en LR.
De versie 11 is betalend en maakt deel uit van ON Photo Raw 2017.
Zelf gebruik ik ON1 en de NIK software is hierbij een plug-in maar ik gebruik die eigenlijk nooit.
mvg,
Patric
Comment