Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alles behalve de lucht lichter gemaakt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• alles behalve de lucht lichter gemaakt

Hoewel deze foto nu een stuk dichterbij wat ik wilde is gekomen, vraag ik me nu af of mijn bewerking de foto geen geweld aan doet. Ik heb gewoon de lucht weggeknipt en het resultaat op een aparte laag gezet en deze bij de originele foto opgeteld. Dit optellen nog eens herhaald maar dan met 50% opaciteit. Ik heb het idee dat het geheel een beetje onrealistisch overkomt. Wat is jullie mening over deze foto? Zijn er nog betere manieren om het onderbelichte gras beter tot uiting te laten komen?

Voor.

Na.
    Last edited by m1k; 5 september 2004, 18:14. Reden: De bewerkte versie verbeterd naar voorbeeld van HV

Re: alles behalve de lucht lichter gemaakt

Is het meer zoiets dat je zou willen?

Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

LOL, nee niet echt. De situatie was zo dat de donkere lucht was en dat de opgaande zon op pas gemaaid gras aan het schijnen was. Dit contrasteerde mooi bij elkaar (vond ik). Alleen mijn cammetje is niet in staat om zo een contrastrijk plaatje vast te leggen. In uw versie is de lucht niet zo donker meer en het gras niet zo fel meer. Het lijkt net alsof uw bewerking een foto van midden op de dag met een bewolkte hemel is. Alles is nu egaal belicht en de bewerking mist de dramatische lichtinval en donkere lucht die de reden waren om in de eerste plaats een foto van het geheel te maken.

Ik vroeg me alleen af of ik het niet te erg had gemaakt en of de lucht niet te veel op knip/plak werk lijkt. En naar ik vermoed is dat dus het geval en dus wilde ik eens weten hoe anderen zoiets aanpakken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door m1k
        Hoewel deze foto nu een stuk dichterbij wat ik wilde is gekomen, vraag ik me nu af of mijn bewerking de foto geen geweld aan doet. Ik heb gewoon de lucht weggeknipt en het resultaat op een aparte laag gezet en deze bij de originele foto opgeteld. Dit optellen nog eens herhaald maar dan met 50% opaciteit.
        Probeer eens in die 3e laag de verzadiging met Ctrl+U op -20 te zetten.

"Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
        Member of Han Fan Clan
        Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

Comment

Jaa, dat ziet’r goed uit! Bedankt voor de tip!

Comment

Working...
          X