Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

transparant

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• transparant

Ik zou graag willen weten hoe ik een foto transparant kan maken ik wil deze gebruiken op een website. Zodus ik wil als deze op het scherm komt dat je nog steeds de achtergrond ziet.

Waarschijnlijk een makkie voor jullie ???

dank u voor de info

Re: transparant

Lang geleden dat ik dat gedaan heb.
    Gaat alleen in het gif formaat dacht ik. Er zijn bepaalde editors (waaronder photoshop dacht ik waarmee je de kleur die transparant moet worden kunt instellen. Vraag me niet hoe, dat weet ik niet meer, maar in google zoeken op de woorden 'transparent' en 'gif' en eventueel photoshop moet je een eind op weg zetten.

Jo.

Oorspronkelijk geplaatst door popken
    Ik zou graag willen weten hoe ik een foto transparant kan maken ik wil deze gebruiken op een website. Zodus ik wil als deze op het scherm komt dat je nog steeds de achtergrond ziet.

Waarschijnlijk een makkie voor jullie ???

dank u voor de info
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

Comment

Dat lijkt mij moeilijk omdat je volgens mij met GIFs alleen maar gehele transparantie kunt doen. Voor gedeeltelijk transparante pixels moet je altijd een kleur instellen dat je als achtergrond wil gebruiken.

Comment

GIF kent inderdaad alleen maar 100% transparency - en slechts 256 verschillende kleuren! TIF kent ook transparency, maar dat wordt maar zelden ondersteund. Dan kun je het beste nog naar PNG, die kent ook partial transparency, maar helaas wordt PNG niet goed ondersteund door (de oudere versies van) Internet Explorer. Ga je voor 100% portabiliteit, dan is GIF de enige keuze, wellicht met een dithered transparency erin.

Comment

als je een transparante gif maakt, zet je dan eerst om in "indexed color" ipv in "RGB" en kies voor 256 kleuren. als je nu een transparante gif maakt zal je geen "witte randjes" meer hebben.

Comment

Hallo popken,

even een vraagje ... bedoel je iets als dit ?? dan zal ik het proberen uit te leggen
            groetjes, Nina

trotse eigenaar van een fuji S602Z
            Member of the Han Fan Clan
            http://ninasgallery.fotopic.net
            http://ninas--tutorials.fotopic.net

Comment

Working...
            X