Ik heb een print achter mat acrylglas laten maken bij White Wall. Omdat ik van plan ben om de komende tijd meerdere prints te laten maken, heb ik een X-Rite i1 Display Pro aangeschaft en mijn scherm gecalibreerd. Het resultaat van de print valt echter donkerder uit dan op het scherm. Ik mis vooral detail in de schaduwen. White Wall biedt profielen aan voor soft proofing in Photoshop per type print, die ik ook gebruikt heb.
Ik heb de klantendienst van White Wall gecontacteerd en na het bekijken van de originele afbeelding en een foto van de print geven ze als verklaring dat het matte acrylglas de donkerdere weergave veroorzaakt. Ik had verwacht dat de soft proofing hetzelfde resultaat zou geven als de uiteindelijke print.
Aangezien ik nog niet zo veel ervaring heb met het laten afdrukken van foto's, hoop ik dat hier iemand raad weet.
Ik heb de klantendienst van White Wall gecontacteerd en na het bekijken van de originele afbeelding en een foto van de print geven ze als verklaring dat het matte acrylglas de donkerdere weergave veroorzaakt. Ik had verwacht dat de soft proofing hetzelfde resultaat zou geven als de uiteindelijke print.
Aangezien ik nog niet zo veel ervaring heb met het laten afdrukken van foto's, hoop ik dat hier iemand raad weet.
Comment