Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

    Versie 1.6 staat eraan te komen, en is nog steeds gratis. Als er eventuele prijsverhogingen zouden zijn (bij Topaz is dat bv nooit het geval), dan zal het bij v.2 zijn. En zo snel evolueert Affinity Photo nu ook weer niet. Die v.1.5 heeft vrij lang op zich laten wachten; v.1.6 is idd wat sneller.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #17
      Re: Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

      Voor Windows gebruikers is Affinity toch nog zo lang niet beschikbaar toch, of ben ik abuis?
      Ik heb maar een klein maand kunnen "prutsen" met de Bèta versie en daarna ging die niet meer omdat de eerste versie voor Mikrozochte te koop was.
      Heb ook gezien dat er een boek geleverd wordt, in het Engels uiteraard, en dat er al een hoop YT filmpjes online staan.
      't Zou kunnen gebeuren dat ik toch aankoop hoor, maar voorlopig blijf ik zeker nog bij CS6, the best of the best hiha.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #18
        Re: Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

        Klopt, Luc, één jaar na de Mac versie. Voorlopig ook enkel in het Engels (gelukkig: Brits Engels!)
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #19
          Re: Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

          Heb het eens geprobeerd: de gekende photoshop bewerkingen kunnen net zo goed en makkelijk en soms beter (na even gewoon worden) in Affinity Photo.
          Voor mij was de afknapper de beprekte RAW mogelijkheden: toch erg beneden het niveau van zowel Photoshop als DxO Optics.
          Maar het is nieuw en ze werken er verder aan...
          Zou het zeker niet afserveren !
          En beter dan het (door mij) verfoeide abonnementsysteem van Adobe.

          Comment


          • #20
            Re: Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

            Als je echt goed wil leren werken met LR en/of PS of met andere beeldbewerkingssoftware, dan vergt dat een hele investering in tijd en inspanning.
            Daarom denk ik dat het beter is om een keuze te maken en daar bij te blijven.
            De Adobe software is de 'de facto standaard' en daardoor voor mij de enige juiste keuze op lange termijn.
            Fotografie is voor de meesten hier toch een hobby en hobby's zijn meestal niet gratis.
            Hoeveel geven we niet uit aan body's, lenzen, en ga zo maar door, maar als het over software gaat dan worden we wat terughoudend.
            Neen, ik werk niet voor Adobe, maar heb in de software-branche gewerkt en ik weet hoe duur het is om software te onderhouden en om blijvend te innoveren.
            Ik betaal met plezier de zeer democratische huur (minder dan 13 Euro per maand) voor de Adobe-software LR en PS.
            Straatfotograaf in Antwerpen

            Comment


            • #21
              Re: Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

              Allemaal goed dat er concurrentie op Adobe komt.

              Ikzelf blijf qua RAW converter bij ACDSee Pro 6, voorlopig.... intussen al enkele jaren tevreden van dat ik nog steeds niet ben upgegrade naar versie 10.
              Voor fotobewerking gebruik ik nog steeds GIMP.

              En sinds ik in beide programma's ingewerkt ben en niet opnieuw veel tijd wil investeren om iets anders deftig onder de knie te krijgen, ga ik niet veranderen.
              Ik heb indertijd heel wat RAW converters als trial gedownload om uit te testen, en enkel bij deze en Bibble Aftershot was ik tevreden.

              Comment


              • #22
                Re: Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                ....... knip .........
                Ik heb indertijd heel wat RAW converters als trial gedownload om uit te testen, en enkel bij deze en Bibble Aftershot was ik tevreden.
                De aller, allerbeste is en blijft DxO voor mij.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #23
                  Re: Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

                  Voor mij ook, zeker wat lenscorrectie en RAW-ontwikkeling betreft. Sinds v.11.x (momenteel 11.4.1) een plezier om mee te werken.
                  Nu voor lagen, laagmaskers, clonen, retoucheren, enz. heb je een "photoshop"-achtige nodig. Zolang CS6 blijft werken, is dat niet zo'n probleem.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Nu voor lagen, laagmaskers, clonen, retoucheren, enz. heb je een "photoshop"-achtige nodig. Zolang CS6 blijft werken, is dat niet zo'n probleem.
                    Mja, daar gebruik ik dan GIMP voor.

                    Die DxO is inderdaad top, maar de kostprijs ligt iets hoger natuurlijk tov de concurrentiële programma's.
                    En als je het niet professioneel gebruikt...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

                      DxO kan wat GIMP kan en nog veel meer, dat heeft dan natuurlijk zijn prijs.
                      Ik heb ook al veel YT filmpjes bekeken van Affinity en moet eerlijk toegeven dat er meer mogelijk is met Affinity dan met Ps CS6.
                      Vooral op gebied van portret is Affinity zeer goed.
                      En eens je Ps onder de voeten hebt zal het niet zolang duren voor dit met Affinity ook het geval is. Momenteel iets minder dan € 50,00, toch stukken goedkoper dan Ps CC.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

                        Met het lanceren van Affinity voor iPad (helaas voor een moderner type iPad dan de mijne ), is tijdelijk de prijs voor Affinity Photo (en Affinity Designer) afgeprijsd tot €43,99.
                        From the smoothest photo editing and design software to next-gen page layout, Affinity is pushing the boundaries of what’s possible with creative technology.
                        Last edited by LesC; 6 juni 2017, 15:50. Reden: Link toegevoegd
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

                          De laatste keer dat ik hun website heb bezocht kostte Affinity Photo nog $ 49,99 nu 54,99 en met de lancering voor de iPad plotseling weer maar 43,99.
                          Ook erg wisselvallig mijn gedacht. Hoeveel keer per jaar slaan ze zo op?
                          Op die manier zullen ze snel aan de prijzen zitten van Adobe.
                          Ben toch wat teleur gesteld in dat bedrijf.
                          Voorlopig blijf ik verder doen met mijn CS6 + NIK + TOPAZ +DxO. Met eersten en laatste kunt ge al voldoende uw foto's bewerken.
                          Voor een beginneling ligt dat natuurlijk anders, dan is Affinity echt wel goedkoop, tot nu toe tenminste.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

                            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                            Hoeveel keer per jaar slaan ze zo op?
                            Op die manier zullen ze snel aan de prijzen zitten van Adobe.
                            Ben toch wat teleur gesteld in dat bedrijf.
                            Je moet de software niet elke keer opnieuw kopen omdat ze met een nieuwe prijs of andere versie komen aanzetten. ...

                            Of koop je ook elke keer een nieuwe wagen als er een nieuwe prijs, of een nieuwe versie van een bepaald model uitkomt?

                            Je koopt 1x en je werkt ermee... Tenzij er echt gigantisch grote verschillen zijn bij een van de volgende versies in de toekomst, die je workflow en resultaten dan ook aanzienlijk verbeteren uiteraard. Anders kan je evengoed met de oude versie blijven werken.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Affinity software werkelijk formidabel en spotgoedkoop.

                              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                              Je moet de software niet elke keer opnieuw kopen omdat ze met een nieuwe prijs of andere versie komen aanzetten. ...

                              Of koop je ook elke keer een nieuwe wagen als er een nieuwe prijs, of een nieuwe versie van een bepaald model uitkomt?

                              Je koopt 1x en je werkt ermee... Tenzij er echt gigantisch grote verschillen zijn bij een van de volgende versies in de toekomst, die je workflow en resultaten dan ook aanzienlijk verbeteren uiteraard. Anders kan je evengoed met de oude versie blijven werken.
                              Wat ben je nu weer aan het insinueren?
                              Leer nu eens goed te lezen wat ik schrijf in plaats van mijn woorden te verdraaien zoals het je goed uitkomt.
                              In welk daglicht probeert u mij te stellen?
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X