Na een aantal jaren, heb ik ondertussen toch al een behoorlijke foto collectie opgebouwd. Voor het bewaren ervan heb ik alles tot nu zo goed mogelijk georganiseerd in een mappen structuur volgens datum met daarbij zo min of meer het onderwerp waar die foto's over gaan dus bijvoorbeeld iets in de aard van 20160915_Vakantie-Kreata. Dit is bijvoorbeeld wel al voldoende als je op een bepaald moment al de foto's van een bepaald moment wil bekijken of zoekt. Maar als je op een bepaald moment alle foto's van een bepaald onderwerp of iemand of zo wil zien die in alle mappen zitten is dit niet mogelijk met dit systeem. Nu heb ik gelezen dat er bepaalde software bestaat, die dus toelaten om al je foto's te gaan voorzien van een of meerdere tags en dat je dan zou kunnen alle foto's selecteren die een bepaalde tag bevatten. Weet niet of dit een handige oplossing is, mij lijkt het nogal omslachtig (tenzij ik het verkeerd begrepen heb). Mochten er echter zijn die dit systeem gebruiken en het een goed systeem vinden, lees ik het graag en dan ook welk programma jullie hiervoor gebruiken of het beste vinden.
Ik zelf had echter aan een ander oplossing gedacht, waar je dus foto's als het ware virtueel linkt aan een overzicht of album. Dus alle foto's zitten in een map of mappen structuur en je hebt bijvoorbeeld een album kids en alle foto's met de kinderen in de verschillende mappen komen desgewenst in dat album (of overzicht voor) terecht zonder dat de bewuste foto's daarvoor een tweede maal fysiek opgeslagen worden in een of andere map. Dus feitelijk zo een beetje zoals dat in de foto app van Apple werkt. Zijn er hier soms mensen die een pakket of programma kennen volgens dit systeem, maar voor alle duidelijkheid niet voor Apple maar dus wel voor Windows.
Dank bij voorbaat.
Mvg, Vic
Ik zelf had echter aan een ander oplossing gedacht, waar je dus foto's als het ware virtueel linkt aan een overzicht of album. Dus alle foto's zitten in een map of mappen structuur en je hebt bijvoorbeeld een album kids en alle foto's met de kinderen in de verschillende mappen komen desgewenst in dat album (of overzicht voor) terecht zonder dat de bewuste foto's daarvoor een tweede maal fysiek opgeslagen worden in een of andere map. Dus feitelijk zo een beetje zoals dat in de foto app van Apple werkt. Zijn er hier soms mensen die een pakket of programma kennen volgens dit systeem, maar voor alle duidelijkheid niet voor Apple maar dus wel voor Windows.
Dank bij voorbaat.
Mvg, Vic
Comment