Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Van de ongeveer 120 foto's zijn er een 5- tal mislukt zoals te zien op de foto in de link .
Iets met het geheugenkaartje ??? Foto is genomen met mijn Nikon D300 .
Precies alsof het schrijven naar uw kaartje niet vlot verloopt, ik bedoel dat uw kaartje te traag is.
Dat had toch 1 foto moeten zijn en is toch geen samenstelling van 3 foto's snel na elkaar genomen?
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Dacht ik al, er zal een vertraging zijn tussen de processor en uw geheugenkaartje.
Probeer eens een ander kaartje en best eentje die sneller is.
Misschien dat Sandisk duurder is dan dat het moet zijn, maar aan de andere kant vraag ik mij af waarom Lexar zo goedkoop is.
Ik heb al altijd Sandisk gekocht en nog nooit enig probleem ondervonden.
En als je met een ander, en mss. sneller kaartje, dan nog eens zo'n foto's schiet zal het aan wat anders te wijten zijn en dan denk in de eerste plaats aan de processor in uw toestel.
Hopelijk is het dat niet en is de schuldige uw geheugen kaartje.
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Oeps, nogal een traag kaartje hé.
Van Nikon ken ik niet veel af maar een sneller kaartje zal uw toestel wel nodig hebben denk ik.
Ik heb onlangs nog een Sandisk 95MB/s 32GB gekocht (voor mijn X-T1) ietsje meer dan € 28,-- voor betaald.
Eens in je handleiding kijken wat er aangeraden wordt.
Let bij kaartjes goed oo de schrijfsnelheid. Die is niet het zelfde als de leessnelheid die op het kaartje is. Meestal is die veeeeeel lager. Vaak moet je die zelf gaan opzoeken. Zelfs de top bij sandisk is niet 100% gelijk aan de leessnelheid
Comment