Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

photoshop cc hulp gevraagd.....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: photoshop cc hulp gevraagd.....

    vertaling is frequentie scheiding, daar weet je waarschijnlijk niets mee bij

    het dient om de huid te bewerken, je bewerkt er apart structuurproblemen en kleurproblemen mee
    als je het een beetje oefent kan je hiermee behoorlijke resultaten berijken,
    mijn vrouwtje heeft sedert een 4jaar lichte pigmentvlekken op het voorhoofd en ze vind het leuk dat ze dit niet op de foto's ziet uiteraard
    (op foto's zie je het beter dan in't echt zonder de frequentie seperation)
    linkje:
    https://www.youtube.com/watch?v=Vt9UMG3vv7k
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #17
      Re: photoshop cc hulp gevraagd.....

      frequency seperation opgelost, zelf action aangemaakt, was foutje met welke lagen ik nam voor de apply-image toestand

      los daarvan vind ik het toch niet kunnen dat ik een recent gekocht actie (action) voor dit heb en dit niet kan importeren in photoshop
      (het gaat ergens mis met 1 van de dingen die die actie wil doen...)

      het enige dat nu nog niet lukt, alé, dat ik niet weet hoe in te stellen is dat ik de fethering van mijn penseel niet kan zien wat me belemmerd om zeer vlot en accuraat te "schilderen"
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #18
        Re: photoshop cc hulp gevraagd.....

        Een manier om snel penseelomvang en penseelhardheid aan te passen in een Windowsomgeving is:

        Penseelomvang: Alt + Rechtermuisknop + links of rechts slepen
        Penseelhardheid: Alt + Rechtermuiskop + boven of onder slepen

        Dit laat je het schildereffect van je actuele borstel onmiddellijk zien.
        Straatfotograaf in Antwerpen

        Comment


        • #19
          Re: photoshop cc hulp gevraagd.....

          Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
          Een manier om snel penseelomvang en penseelhardheid aan te passen in een Windowsomgeving is:

          Penseelomvang: Alt + Rechtermuisknop + links of rechts slepen
          Penseelhardheid: Alt + Rechtermuiskop + boven of onder slepen

          Dit laat je het schildereffect van je actuele borstel onmiddellijk zien.
          Zie #12
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

          Comment


          • #20
            Re: photoshop cc hulp gevraagd.....

            Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
            frequency seperation opgelost, zelf action aangemaakt, was foutje met welke lagen ik nam voor de apply-image toestand

            los daarvan vind ik het toch niet kunnen dat ik een recent gekocht actie (action) voor dit heb en dit niet kan importeren in photoshop
            (het gaat ergens mis met 1 van de dingen die die actie wil doen...)

            het enige dat nu nog niet lukt, alé, dat ik niet weet hoe in te stellen is dat ik de fethering van mijn penseel niet kan zien wat me belemmerd om zeer vlot en accuraat te "schilderen"
            Als je een actie stap voor stap zijn werk laat doen kom je vanzelf bij de error maar waarschijnlijk wist je dit al ..
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #21
              Re: photoshop cc hulp gevraagd.....

              Had er nog niet aan gedacht het zo te doen....
              Nu heb ik de action zelf terug aangemaakt maar kan goede tip zijn voor toekomstige problemen

              Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #22
                Re: photoshop cc hulp gevraagd.....

                Hoi Bulke 41,

                Voor de grote en de hardheid van je borstel heb ik een eenvoudige oplossing.
                Hou de ALT-toets ingedrukt, rechtsklik met je muis en hou de knop ingedrukt.
                Sleep naar boven/onder om de hardheid in te stellen, sleep naar links/rechts om de grote in te stellen.

                Je borstelweergave met twee cirkels zou mooi zijn, maar ik ben het nog nooit tegengekomen.

                De < en > toetsen werken niet op een azerty klavier of je moet een hele resem knoppen indrukken. Om deze problemen en ook nog andere te omzeilen ben ik al lang naar een qwerty klavier omgeschakeld.

                Ik denk dat je actions problemen geven met de taal van Photoshop cc.

                SeeYou, Bob
                Nikonian Sinds 1982, Nikon D7100

                Comment


                • #23
                  Re: photoshop cc hulp gevraagd.....

                  Oorspronkelijk geplaatst door Bobvm Bekijk bericht
                  Hoi Bulke 41,

                  Voor de grote en de hardheid van je borstel heb ik een eenvoudige oplossing.
                  Hou de ALT-toets ingedrukt, rechtsklik met je muis en hou de knop ingedrukt.
                  Sleep naar boven/onder om de hardheid in te stellen, sleep naar links/rechts om de grote in te stellen.

                  Je borstelweergave met twee cirkels zou mooi zijn, maar ik ben het nog nooit tegengekomen.

                  De < en > toetsen werken niet op een azerty klavier of je moet een hele resem knoppen indrukken. Om deze problemen en ook nog andere te omzeilen ben ik al lang naar een qwerty klavier omgeschakeld.

                  Ik denk dat je actions problemen geven met de taal van Photoshop cc.

                  SeeYou, Bob
                  idd alles wat je hier zegt voorstelt werkt!

                  de taal had ik al aangepast maar hed geen idee dat mijn actions nu wel gingen laden in PS, ja dus

                  de brush aanpassen alt + rechtermuisklik ook, en de moment dat je dat doet, zie je wel de feathering , dus das ook al beter dan dat ik dat niet zag

                  hartelijk bedankt iedereen, ben terug "back on track" met de programma's
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment

                  Working...
                  X