Skin Texture in PS
Onderstaande methode is door de jaren heen één van dé beste methodes geweest die ik heb geleerd.
De techniek heb ik geleerd van Aaron Nace.
In het kort:
1. We gaan de foto in twee delen splitsen ( namelijk de kleuren en de textures )
2. We gaan de kleuren laag "egaler maken en bewerken".
3. We gaan op de texture laag de niet gewenste delen bewerken.
Hoe gaan we dit doen in Photoshop?
1. We open een foto van een model in photoshop -> voorbeeld foto
2. We maken twee duplicaten van de layer en we geven ze beide een naam. -> zie foto
3. We nemen de "color" laag ( zie foto stap 2 ) en we doen hier een gaussian blur op die we zodanig instellen dat we geen texture meer zien. -> zie foto
4. We nemen de "texture" laag ( zie foto stap 2 ) en we gaan naar "image" -> "apply image" en we selecteren de laag "color" en we "subtracten" alle details. Scale = 2 Offset =128 -> zie foto
5. Zet de "texture" laag op Linear light -> zie foto
6. Voor de ordelijkheid zet beide layers nu in een mapje ;-) -> zie foto
*Even rust nemen?*
7. Selecteer de "color" laag en ga met de lasso tool op een feather van aprox 100px verschillende oppervlaktes behandelen met een aparte en sterkere gaussian blur -> zie foto
8. Herhaal dit en dan krijg je al snel een totaal anderbeeld -> voor en na
*De sterkte van de blur hangt af van je eigen smaak*
9. Neem de "texture" laag en selecteer de clone stamp tool. Let op dat je enkel "sampled" op de texture laag en niet op "alle lagen" -> voor en na
10. Neem je tijd en werk clone nu texture over texture -> voor en na
11. Werk rustig zo de hele huid af... :-) enjoy
Ik heb ook nog wel enkele tricks voor de ogen en dergelijke. Interesse?
Groetjes
Andy
Onderstaande methode is door de jaren heen één van dé beste methodes geweest die ik heb geleerd.
De techniek heb ik geleerd van Aaron Nace.
In het kort:
1. We gaan de foto in twee delen splitsen ( namelijk de kleuren en de textures )
2. We gaan de kleuren laag "egaler maken en bewerken".
3. We gaan op de texture laag de niet gewenste delen bewerken.
Hoe gaan we dit doen in Photoshop?
1. We open een foto van een model in photoshop -> voorbeeld foto
2. We maken twee duplicaten van de layer en we geven ze beide een naam. -> zie foto
3. We nemen de "color" laag ( zie foto stap 2 ) en we doen hier een gaussian blur op die we zodanig instellen dat we geen texture meer zien. -> zie foto
4. We nemen de "texture" laag ( zie foto stap 2 ) en we gaan naar "image" -> "apply image" en we selecteren de laag "color" en we "subtracten" alle details. Scale = 2 Offset =128 -> zie foto
5. Zet de "texture" laag op Linear light -> zie foto
6. Voor de ordelijkheid zet beide layers nu in een mapje ;-) -> zie foto
*Even rust nemen?*
7. Selecteer de "color" laag en ga met de lasso tool op een feather van aprox 100px verschillende oppervlaktes behandelen met een aparte en sterkere gaussian blur -> zie foto
8. Herhaal dit en dan krijg je al snel een totaal anderbeeld -> voor en na
*De sterkte van de blur hangt af van je eigen smaak*
9. Neem de "texture" laag en selecteer de clone stamp tool. Let op dat je enkel "sampled" op de texture laag en niet op "alle lagen" -> voor en na
10. Neem je tijd en werk clone nu texture over texture -> voor en na
11. Werk rustig zo de hele huid af... :-) enjoy
Ik heb ook nog wel enkele tricks voor de ogen en dergelijke. Interesse?
Groetjes
Andy
Comment