Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom 6.2.1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Lightroom 6.2.1

    Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
    Ik ben ook mijn "gratis " presets kwijt nu.
    Heeft het misschien te maken met het feit dat ik nu LR6 heb?

    mvg
    Zeer vreemd, want zowel de 'nieuwe' LR als de oudere roepen dezelfde folder aan:
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #17
      Re: Lightroom 6.2.1

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Zeer vreemd, want zowel de 'nieuwe' LR als de oudere roepen dezelfde folder aan:
      Gebruiker heeft een fout gemaakt, zet een Time Machine terug dan heb je de presets ook. Alleen de exacte kopie van de map van LR is niet genoeg, de presets staan ergens anders (in de Library of bibliotheek). Als hij zijn oude Mac nog heeft kan ik wel proberen te helpen.
      ...leeg...

      Comment


      • #18
        Re: Lightroom 6.2.1

        Ik ben helemaal opnieuw begonnen.
        Heb ook mijn Time Machine niet gebruikt omdat ik dacht dat er misschien een fout mee ingeslopen was(iMac was traag geworden)
        Nu heb ik terug een back-up met Time machine en ook heb ik al mijn foto's en catalogi op een externe harde schijf gezet.
        Als ik nu om de 1 of andere reden terug mijn LR op een "naakte" iMac wil zetten dan kan ik toch gewoon de exacte kopie van foto's in catalog terug zetten?
        Of moet ik steeds alles terug zetten met time machine.
        Kan ik daar dan kiezen om enkel LR te kopiëren zonder al de andere profs mee te installeren?

        mvg
        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
        Gebruiker heeft een fout gemaakt, zet een Time Machine terug dan heb je de presets ook. Alleen de exacte kopie van de map van LR is niet genoeg, de presets staan ergens anders (in de Library of bibliotheek). Als hij zijn oude Mac nog heeft kan ik wel proberen te helpen.
        Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
        schitterende maltwhisky op de kast

        Comment


        • #19
          Re: Lightroom 6.2.1

          Cataloog en foto's is één zaak, de presets een andere, die zitten op een aparte locatie.

          Er zijn twee manieren om dit op te lossen:
          - bij je oude catalog ga je naar preferences, en op het tabblad presets vink je store presets in catalog aan
          - of op diezelfde plaats kan je de locatie van je presets bekijken, kopiëren en naar dezelfde locatie op je nieuwe installatie kopiëren

          Wie TimeMachine gebruikt krijgt automatisch alles op de juiste plaats, vandaar mijn suggestie.
          ...leeg...

          Comment


          • #20
            Re: Lightroom 6.2.1

            Het is weer even geleden.
            100% ben ik er nog niet uit.
            Ik heb vele foto's en mijn HD schijf begint vol te lopen(niet enkel met foto's)
            Nu het bijna 2016 is zou ik overwegen om van dan af een nieuwe catalogus te maken en de oude op een externe HD te zetten.
            Dus al mijn foto's exporteren als catalogus,maar is dit genoeg om eventueel later met die foto's verder aan de slag te gaan?

            mvg
            Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
            schitterende maltwhisky op de kast

            Comment


            • #21
              Re: Lightroom 6.2.1

              Ben te snel geweest met mijn vragen.
              Nu op het werk maar heb thuis al mijn foto's geëxporteerd als catalogus naar externe HD.
              Ik veronderstel dat presetd Enzo mee worden gekopieerd?
              Ik heb vroeger problemen gehad met mijn foto's te bewerken op een externe HD.maar heb nu een andere en misschien is dat sneller en zijn de backup problemen dan ook opgelost.
              Mijn vraag gaat meer over hoe een backup terug zetten naar HD van mac.
              Hopelijk dit week end FF tijd om na te kijken.
              Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
              schitterende maltwhisky op de kast

              Comment


              • #22
                Re: Lightroom 6.2.1

                Zoals LL boven al zegt: foto's, catalogus... is één zaak, de presets zijn iets anders en zitten op een andere plaats. Ik heb boven al aangegeven waar je je presets dient te zoeken. Ik werk met een snelle online externe HD waarop al mijn RAW-beelden staan. Maar presets en catalogus staan intern. Foto's worden niet geïmporteerd bij mij (Copy/Move), maar toegevoegd (Add) aan de catalogus (d.i.: referenced library). Interne HD wordt gebackupt op TimeCapsule via TimeMachine; externe HDs worden op geregelde tijdstippen gecloned naar offline externe HD
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #23
                  Re: Lightroom 6.2.1

                  Ik wacht nog FF af.Ga dit week-end eens zien of ik op een aanvaardbare snelheid de foto's kan bewerken van op de externe HD.
                  Mvg
                  Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
                  schitterende maltwhisky op de kast

                  Comment


                  • #24
                    Re: Lightroom 6.2.1

                    Goed nieuws.Foto's op externe HD zijn nu redelijk snel te bewerken.
                    Ik heb alls geëxporteerd als nieuwe catalogus.Enkele fouten gehad ivm voorvertoningen die niet gemaakt konden worden.
                    Dus ik heb mijn oplossing gevonden.
                    Bedankt voor het meedenken.

                    mvg
                    Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
                    schitterende maltwhisky op de kast

                    Comment

                    Working...
                    X