Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rasteren zwart-wit foto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rasteren zwart-wit foto

Ik ben op zoek naar software die een foto in grijstinten omzet naar een gerasterde foto zoals die in kranten gepubliceerd worden.
    Op die manier kan je een foto gemakkelijker copiëren op een gewone copieermachine zonder dat er (nog meer) kwaliteit verloren gaat.

Weet iemand hier raad mee?

Alvast bedankt,

P.S. ik postte mijn vraag hier omdat het in essentie gaat om een fotobewerking ... ik kon hem misschien ook kwijt onder software ...

PSP: breng het aantal kleuren terug naar 2, methode alles behalve "nearest color"...

Comment

Joost,

Kun je iets meer uitleg geven? Vanuit drop-down menu vertrek je? Welke functie gebruik je?
      'k Weet het, ik ken er geen fluit van ... maar zo leer ik het tenminste.

Dank voor je hulp!

Comment

Ik gebruik de Engelstalige paintshop pro, versie 8. Misschien dat het in andere versies net even anders gaat, maar die heb ik niet.

Anyway, in PSP8 dus, toetsen: Ctrl-Shift-1, of via het menu: Image -> Decrease color depth -> 2 colors (1 bit)

Kies dan:
        Palette component = "Grey Values"
        Reduction method = "Ordered dither" of "Error diffusion"
        Als je "Error diffusion" kiest, dan kun je nog wat spelen met de verschillende dither methodes en met de instellingen van je "Palette weight". De beste resultaten zijn afhankelijk van de plaat zelf zowel als van je uitvoerapparaat. Gewoon proberen dus.

Succes!

Comment

Working...
        X