Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pixels, pixels en nog eens pixels.........

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pixels, pixels en nog eens pixels.........

Ik zit met een dringende vraag, wie kan me helpen?

Ik heb in het verleden de foto's met mijn 10d gemaakt, en als ik die in Photoshop bekijk onder afbeelding => afbeeldingsgrootte zie ik het volgende staan:
    Pixelafmetingen reedte 3072 Hoogte 2048 Pixels
    Documentgrootte: Breedte 43,35 cm Hoogte 28,9 cm
    Resolutie 180 pixels/inch

Nu de MKII
    Pixelafmetingen reedte 3504 Hoogte 2336 Pixels
    Documentgrootte: Breedte 123,61 cm Hoogte 82,41 cm
    Resolutie 72 pixels/inch

Beide in JPG hoge kwaliteit.

Nu het volgende, als in in PS de nieuwe pixels berekenen uit zet, en ik verander de 72 dpi in 180, of zelf naar 300, die je nodig hebt voor professioneel drukwerk dan blijft de pixelafmetinegen het zelfde, maar de documentgroote gaat naar 49,45 X 32,96 cm.....(180) of 29,69 X 19,78 (300)

Wat is nu de juiste weg?? Voor afdrukken bij de fotograaf op groot formaat? A3 of hoger?

En voor professioneel drukwerk????

Help.... in deze pixelmania...
    Groet,
    Paul

Beide niets aan doen. De fotograaf zal het werkelijk worst wezen wat je daar ingevuld hebt; je geeft hem/haar gewoon aan hoe groot de plaat moet worden. De layouter bij de drukker heeft verder waarschijnlijk toch zijn eigen ideeen omtrend de grootte van het beeld en zal wellicht zelfs nog een uitsnede maken.

Comment

inderdaad, door de resolutie te veranderen, verander je niks wezenlijks aan het beeld (ook niet in kwaliteitsopzicht).

je maakt gewoon een fijnere/ruwere indeling..

voor het fotolabo maakt het niets uit.

de layouter voor druk heeft het liefst 300dpi, anders moet ie dat zelf doen, wat uiteraard geen probleem is, maar wel tijd kost, en tijd=geld..
      ToM.___ //Fuji s602.
      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
      It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Working...
      X