Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Echte zwart-wit foto's Hoe ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

    Oorspronkelijk geplaatst door rexy Bekijk bericht
    @Tian, ik heb ook zo een printer zoals eerder al gezegd.
    Ik heb vorige week een mail gestuurd naar HP met dit probleem.
    Tot op heden nog geen antwoord.
    Ben benieuwd of ze wel gaan antwoorden.
    grts
    Al iets van HP gehoord ??

    Comment


    • #47
      Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

      Van HP iets gehoord ?

      Wat dacht je nu zelf ?
      Natuurlijk niet.
      Mocht ik toch nog iets horen dan zijn jullie de eerste om het te vernemen.

      rexy
      Gino
      Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

      Comment


      • #48
        Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

        de ervaring leert mij dat het met een all in one printer onmogelijk is om mooie b&w foto's af te drukken.
        ook is het veel goedkoper om ze gewoon te laten afdrukken.
        een pessimist is een optimist met ervaring.
        Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
        Pentax k-3II en nog meer glas

        Comment


        • #49
          Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Martijn1980 Bekijk bericht
          de ervaring leert mij dat het met een all in one printer onmogelijk is om mooie b&w foto's af te drukken.
          ook is het veel goedkoper om ze gewoon te laten afdrukken.
          Klopt.
          Maar je kan perfecte zw/w afdrukken maken als je een goede printer hebt. Dwz een printer met 3 zwarttinten, maar er hangt een prijskaartje aan.

          Comment


          • #50
            Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

            Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
            Klopt.
            Maar je kan perfecte zw/w afdrukken maken als je een goede printer hebt. Dwz een printer met 3 zwarttinten, maar er hangt een prijskaartje aan.
            Helemaal correct, Ik druk mijn foto's af op een epson 3880 en de zwart-wit foto's kunnen elk vergelijk doorstaan met analoog afgewerkte afdrukken. Bovendien gebruikt deze printer K3 inkt die ook nog eens extra ongevoelig is aan UV licht zodat je deze afdrukken gerust gedurende lange tijd kunt blootstellen aan daglicht. Dit is dan ook een echte fotoprinter waar ik liefst geen alledaagse documenten mee afdruk.

            Comment


            • #51
              Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

              Oorspronkelijk geplaatst door rexy Bekijk bericht
              @ tian

              Je hebt de ontdekking van de eeuw gedaan.

              Het wit-zwart maken met Photoshop Elements 13 en ermee afgedrukt heeft inderdaad een perfecte afdruk.

              Ik heb dezelfde foto genomen en in Photoshop cc zwart-wit gemaakt en afgedrukt en dit is eerder een sepia foto.

              Bij deze zijn alle verhalen over de foute inkt, fout papier en te goedkope printers volledig ontkracht volgens mij.
              Het is een software probleem.

              grts
              Rexy
              Rexy: wat ook goede resultaten geeft, tenminste bij mij: zwart-wit opnamen maken met de camera en geen gebruik maken van omzetting van kleur naar zwart-wit.
              Je moet wel de beslissing nemen of je zwart-wit of kleuren opnamen gaat maken; is wel eens moeilijk.
              tini

              Comment

              Working...
              X