Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Echte zwart-wit foto's Hoe ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Echte zwart-wit foto's Hoe ?

Rest
    Oorspronkelijk geplaatst door rexy Bekijk bericht
    @Tian, ik heb ook zo een printer zoals eerder al gezegd.
    Ik heb vorige week een mail gestuurd naar HP met dit probleem.
    Tot op heden nog geen antwoord.
    Ben benieuwd of ze wel gaan antwoorden.
    grts
    rexy vlgs mij ben ik er uit! Ik heb diverse programma,S geprobeerd.
    Adobe elements bracht de oplossing. Goede prints in z.w.

Comment

Tian,

Als ik het goed begrijp wat je zegt dan heb je gewerkt met adobe photoshop elements .

Of bedoeld U iets anders .

grts Rexy
      Gino
      Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rexy Bekijk bericht
        Tian,

Als ik het goed begrijp wat je zegt dan heb je gewerkt met adobe photoshop elements .

Of bedoeld U iets anders .

grts Rexy
        Klopt; ik kwam er achter dat als ik mijn foto's afdrukte bij een collega, dan kreeg ik zwart wit zonder bruinige zweem.
        Heb toe andere programma's geprobeerd zoals paintShop pro. Picasa en ViewNx van Nikon, en de resultaten waren steeds anders.
        De resultaten van Adobe Photoshop Elements waren goed.
        Het is het proberen waard !!!
        succes
        Tian

Comment

@ tian

Je hebt de ontdekking van de eeuw gedaan.

Het wit-zwart maken met Photoshop Elements 13 en ermee afgedrukt heeft inderdaad een perfecte afdruk.

Ik heb dezelfde foto genomen en in Photoshop cc zwart-wit gemaakt en afgedrukt en dit is eerder een sepia foto.

Bij deze zijn alle verhalen over de foute inkt, fout papier en te goedkope printers volledig ontkracht volgens mij.
          Het is een software probleem.

grts
          Rexy
          Gino
          Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

Comment

Dus PS Elements zou hier betere resultaten afleveren dan PS CC? Adobe blijft me verbazen.

Kijk 'ns na of bij beide programma's dit hetzelfde is (en graag een uitleg van de expert welke instelling hier best is, hoewel ik weinig vanuit PS zal printen):

Last edited by LesC; 11 maart 2015, 13:00.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

enkele vergelijkingen gedaan elements en CC het enige wat ik vond was het ICM- methode : bij elements was dat " door printer laten uitvoeren " en bij CC was dat "uitgeschakeld."

Beiden gelijk gezet maar geen verandering te bespeuren.
              conclusie: elements print Zwart-wit en de CC (nog) niet.

wie weet waarom ???

rexy
              Gino

Comment

Heb je een gecalibreerd printerprofiel gemaakt van jou printer voor PS?

http://www.marc-en-ciel.be/kleurbeheer.html
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                  Heb je een gecalibreerd printerprofiel gemaakt van jou printer voor PS?

http://www.marc-en-ciel.be/kleurbeheer.html

Inderdaad.
                  Een printerprofiel aangepast aan uw printer, inkt, papier.
                  En dan mag je dat afdrukken met de soft die je maar wil, de foto zal juist afgedrukt worden met de juiste kleuren, intensiteit, kontrast....
                  Uiteraard moet je dat profiel ook inladen.
                  Maar als je soft x laat kiezen voor printer beheert kleuren, en daarna ga je soft y gebruiken en daar kies je voor een profiel adobe rgb of iets dergelijks, dan kan je toch begrijpen dat de boel in het honderd loopt.
                  Ik werk met profielen die ik zelf aanmaak met een colormuncki. Mijn prints zw/ en kleur werden pas ok sinds ik die colormuncki gebruik. Ok, dat kost wel wat geld, maar als je leest wat sommigen uitgeven aan toestellen, objectieven ....... maar het eindprodukt de printer al dan niet met calibreertoestel, ja dat mag niet kosten.

En je kan ook een profiel laten maken door oa Marc en ciel.

Comment

Ik werk enkel met zelf gemaakte profielen, mijn printer mag niets met de kleuren doen, kleurbeheer uitschakelen in de printer.

Photoshop beheert de kleuren, en het gebruikte profiel is het profiel dat bij het gebruikte papier hoort.

Alleen op die manier kan je juiste afdrukken krijgen.

Ik maak niet alleen profielen voor mijn eigen printer, ik doe dat voor iedereen, zie handtekening.

PJW
                    Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pjw Bekijk bericht
                      Ik werk enkel met zelf gemaakte profielen, mijn printer mag niets met de kleuren doen, kleurbeheer uitschakelen in de printer.

Photoshop beheert de kleuren, en het gebruikte profiel is het profiel dat bij het gebruikte papier hoort.

Alleen op die manier kan je juiste afdrukken krijgen.

Ik maak niet alleen profielen voor mijn eigen printer, ik doe dat voor iedereen, zie handtekening.

PJW
                      Wat zijn je voorwaarden voor zo'n profiel.
                      Wat versta je onder , of wat is een printerprofiel?
                      Leg mij eens uit.;
                      als ik alles goed lees en begrijp, ben ik dus geheel verkeerd bezig. !!
                      tian

Comment

om het even eenvoudig uit te leggen:
                        Een kleurenprofiel (printer of scherm) is een relatietabel tussen de kleuren die je computer (Photoshop) wil weergeven en de kleuren die het scherm toont of printer afdrukt.

Neem nu dat je computer blauw wil weergeven en je scherm geeft meer paars weer (kleurzweem).
                        Door de kleuren die weergegeven worden te meten met een calibatietoestel ga je een profiel maken (vertaaltabel) zodat de computer weet welke corectie hij moet toepassen zodat de gewenste kleur op je schem komt.

Zelfde voor de printer.

Als je met een niet-gecalibreerd systeem werkt weet je eigenlijk niet dat wat je op je schem ziet wel de juiste kleuren zijn.

Ik heb bvb ook het kleurenprofiel van mijn afdrukcentrale.
                        Als ik foto's afmaak en laat afdrukken weet ik dat de kleuren gaan zijn zoals ik ze op mijn scherm zie.
                        Last edited by zunoel; 17 maart 2015, 16:35.
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Tian,

Eerst moet je even uitzoeken hoe je, je printer moet instellen zodat hij niets doet aan de kleuren, zie onderstaande links.

PJW
                          Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

Comment

pjw: dit doe ik al steeds, wat nu nog meer ?
                            tian

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tian Bekijk bericht
                              pjw: dit doe ik al steeds, wat nu nog meer ?
                              tian
                              Heb je mijn privébericht ontvangen, daar staat meer info.

PJW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pjw Bekijk bericht
                                Heb je mijn privébericht ontvangen, daar staat meer info.

PJW
                                Neen
                                tian

Comment

Working...
                                X