Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem lightroom belichtingswaarde

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: probleem lightroom belichtingswaarde

    zien jullie verschil in belichtingswaarde. onderste programma geeft aan -1 (is inderdaad met bracketing gemaakt). bovenste lightroom spreekt van 0

    Comment


    • #17
      Re: probleem lightroom belichtingswaarde

      Nu weet ik waarom je geen (correcte) EV waarden krijgt: je werkt in manueel.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #18
        Re: probleem lightroom belichtingswaarde

        natuurlijk. Dank je. Stommer dan dat kan je niet zijn. Ik had al gezegd dat ik beginneling ben. Maar waarom dan wel aanduiding in ander programma?

        Comment


        • #19
          Re: probleem lightroom belichtingswaarde

          was trouwens mijn eerste poging in manueel

          Comment


          • #20
            Re: probleem lightroom belichtingswaarde

            Oorspronkelijk geplaatst door danhac Bekijk bericht
            natuurlijk. Dank je. Stommer dan dat kan je niet zijn. Ik had al gezegd dat ik beginneling ben. Maar waarom dan wel aanduiding in ander programma?
            Geen antwoord op je vraag: stom programma, of 'andere' redenering? Ik test momenteel een nieuw uit te komen versie van een bepaald programma uit. Een Ev van -0.67 (-2/3) wordt weergegeven als -1. Blijkbaar een afrondingsfout dat niemand in vorige versies ooit was opgevallen.

            Grapje: DPP is natuurlijk geen stom programma, maar is daarentegen wellicht het enige programma dat uit alle (canon)cameragegevens kan aflezen dat je belichting niet netjes in het midden van de schaal stond.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #21
              Re: probleem lightroom belichtingswaarde

              Ik vermoed dat LR indien manueel de belichtingswaarde op 0 zet en dat het wel -1 in de camera of exif staat. Die -1 is 'logisch' wanneer je bijvoorbeeld auto bracketing gebruikt op je Canon, ook in manueel. Ik zal eens zien hoe dit er bij mij uitziet (Nikon)
              Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

              Comment


              • #22
                Re: probleem lightroom belichtingswaarde

                ja ik vermoed ook dat het zo iets moet zijn.

                Comment

                Working...
                X