Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Het probleem (en de waarschijnlijke reden dat de T.S. dit huis zou willen herschilderen) ligt, volgens mij, in het feit dat alles er momenteel heel flets uitziet. Kleur gevel is hetzelfde, kleur ramen en deur is hetzelfde, oprit heeft dezelfde kleur, en binnenkort krijgen de dakpannen ook dezelfde kleur uit eerlijke schaamte.
Alvoor eraan te beginnen heb ik eerst de foto wat opgewerkt, want die was ook wat 'flets'.
Daarna gevel wit gemaakt (via zwart-wit laag), gemengd met bestaande gevellaag, en wat geretoucheerd (vuile vlekken van muur). Een geschilderde muur ziet er nu eenmaal mooi uit.
Wit vond ik wat te hard, dus het wit vermengd met de bestaande kleur. Maar als je een muur schildert, moeten in veel gevallen de ramen en deuren ook geschilderd worden, dus zou ik ze niet wit schilderen, maar een contrasterende kleur.
Kleur van vensters met laagmasker.
Rolluiken blijven wit (dat is veel werk en verf uitgespaard).
Maar zoals men zegt: des gouts et des couleurs...
@maniac; ik weet dat de post al van een paar jaar geleden is, maar ik probeer nu hetzelfde te doen met de buitenkant van een woning. Ik vind jouw resultaat super, maar ik mis een paar stapjes en kennis van dit stuk van photoshop om te komen tot dit... Ik kan wel stukken selecteren, kleur veranderen e.d., maar hoe hou ik bijvoorbeeld de kozijnen/rolluiken eruit en kan ik deze van kleur veranderen etc... Kun je mij op weg helpen (even stap voor stap door Photoshop heen) hoe ik dit kan doen? Heel erg bedankt alvast!
Beste
Ik heb zelf een topic gestart met dezelfde vraag. Via een forum lid op deze discussie gekomen.
Als het kan zou iemand voor mij ook de moeite is willen doen ?
Het zou wit grijs moeten worden baksteenmotief zoals het is
Heel erg bedankt alvast !!
Comment