Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleur huis wijzigen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: kleur huis wijzigen

Super ddavid!!! Heel hartelijk bedankt!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
      Het probleem (en de waarschijnlijke reden dat de T.S. dit huis zou willen herschilderen) ligt, volgens mij, in het feit dat alles er momenteel heel flets uitziet. Kleur gevel is hetzelfde, kleur ramen en deur is hetzelfde, oprit heeft dezelfde kleur, en binnenkort krijgen de dakpannen ook dezelfde kleur uit eerlijke schaamte.

Alvoor eraan te beginnen heb ik eerst de foto wat opgewerkt, want die was ook wat 'flets'.

Daarna gevel wit gemaakt (via zwart-wit laag), gemengd met bestaande gevellaag, en wat geretoucheerd (vuile vlekken van muur). Een geschilderde muur ziet er nu eenmaal mooi uit.
      Wit vond ik wat te hard, dus het wit vermengd met de bestaande kleur. Maar als je een muur schildert, moeten in veel gevallen de ramen en deuren ook geschilderd worden, dus zou ik ze niet wit schilderen, maar een contrasterende kleur.

Kleur van vensters met laagmasker.

Rolluiken blijven wit (dat is veel werk en verf uitgespaard).

Maar zoals men zegt: des gouts et des couleurs...
      @maniac; ik weet dat de post al van een paar jaar geleden is, maar ik probeer nu hetzelfde te doen met de buitenkant van een woning. Ik vind jouw resultaat super, maar ik mis een paar stapjes en kennis van dit stuk van photoshop om te komen tot dit... Ik kan wel stukken selecteren, kleur veranderen e.d., maar hoe hou ik bijvoorbeeld de kozijnen/rolluiken eruit en kan ik deze van kleur veranderen etc... Kun je mij op weg helpen (even stap voor stap door Photoshop heen) hoe ik dit kan doen? Heel erg bedankt alvast!

Comment

Beste
        Ik heb zelf een topic gestart met dezelfde vraag. Via een forum lid op deze discussie gekomen.
        Als het kan zou iemand voor mij ook de moeite is willen doen ?
        Het zou wit grijs moeten worden baksteenmotief zoals het is
        Heel erg bedankt alvast !!

Pagina niet gevonden. Heeft u onze zoekmachine al geprobeerd?

Comment

Kan dit helpen, https://www.youtube.com/watch?v=PgGPqKxfHP0&t=270sgrt
          https://ggpics.be/

Comment

Ik vind net nog een mooie tutorial afkomstig uit de stal van Scott Kelby: https://insider.kelbyone.com/paintin...er+-+June+2018
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
            X