Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dodge & Burn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Dodge & Burn

    Ik wil het gaan gebruiken om mooie karakter gezichten iets meer punch te geven door de details meer naar voren te brengen.



    Vriendelijke groet, jessey

    Comment


    • #17
      Re: Dodge & Burn

      Moet je eens posten dan.

      Comment


      • #18
        Re: Dodge & Burn

        Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
        Ik wil het gaan gebruiken om mooie karakter gezichten iets meer punch te geven door de details meer naar voren te brengen.



        Vriendelijke groet, jessey


        Misschien is wat ik suggereer niet hetzelfde als je Dodge&Burn-vraag, maar Google ook eens naar het "Dragan effect" in Photoshop. Wij hebben dat o.m. in de CVO-cursus "Rastertekenen" toegepast.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #19
          Re: Dodge & Burn

          Lesc bedankt ik ben wel een beetje bekent met dragan style

          Vriendelijke groet, jessey

          Comment


          • #20
            Re: Dodge & Burn

            Bedankt voor de tip:-)

            Hoe ik soms te werk ga: een variante van D&B:

            Kopie van de grondlaag, daarop gebruik je "History Brush" (borstel met krolletje) op optie Mutliply (vermenigvuldigen), met het formaat aangepaste zachte borstel, op druk +-10 à 15%, om sommige delen verdonkeren.
            Zet de "Hystory brush" op optie Screen (verbleken) dan licht je gedeelten op.
            Ben je te ver gegaan met één, dan verander je terug van optie.

            Als er sommige gedeelten veel te licht zijn, tik ik de donkere kleur ernaast, met een zachte borstel op optie "donkere", aan +- 10% druk en schilder over de te lichte vlek.

            MVG, Ben
            Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

            Comment

            Working...
            X