Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Uitdaging": Maak eens jouw versie [ De Zeelandbrug ]

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: CelloO

Oorspronkelijk geplaatst door CelloO Bekijk bericht
    Heel jammer om te horen dat de brug te ver bij je vandaan is, zelf heb ik hem natuurlijk ook al een paar keer op de plaat gezet. Het blijft een geweldig ding om te fotograferen, elke keer weer net even wat anders met het licht. Ook ik moet er toch anderhalf uur voor in de auto maar het is mij altijd dubbel en dwars waard.

Groet Marcel.
    Ja, begrijp ik best.

Maar google maps geeft me 8u fietsen aan, enkele rit.

Met een auto, daar pas ik voor als het kan.
    Als ik er ooit nog eens in de buurt zou zijn, in Goes ben ik al geweest met de trein, dan zou ik er weleens naartoe gaan.
    Maar momenteel is mijn kalender toch al volzet tot midden april.

Comment

Olivetti en Anonymous, bedankt voor jullie impressie !
      Dat stukje Rotjeknor erbij "plakken", is echt fabuleus gedaan. Zou dit zelf nooit zo doen, EN zeker niet kunnen. Maar erg leuk om te zien wat mogelijk is !
      @ Anonymous : Je mag bij mij na 8 uur fietsen gerust een bakje koffie komen drinken. Dan fietsen we er samen in 20 min. naar toe .
      Groeten,
      Johan
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Ok, vanaf het origineel ben ik vertrokken.
        Ik heb de Exposure op -100% gezet in ACDSee Pro.

Zie hier De Zeelandbrug, By Night.

@Johan1956: bedankt voor het aanbod, hoe weet je dat ik koffie liefhebber ben?

Comment

Niet zo'n moeilijke gok !
          Twee mogelijkheden : A.A. of A.K.
          Ook in het eerste kan voorzien worden.
          Groeten,
          Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht

mag groter, MAX 1024.
            zou hem ook centreren.
            grt,bouk.
            Last edited by LesC; 16 maart 2014, 16:43. Reden: Foto uit de quote gehaald: geen herhaling
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              mag groter, MAX 1024.
              zou hem ook centreren.
              grt,bouk.
              #@!69$¿$#* , bouk !

Comment

Ik heb de Exposure op -100% gezet in ACDSee Pro.

@Johan1956: bedankt voor het aanbod, hoe weet je dat ik koffie liefhebber ben?
                Mooie compositie en subliem uitgesneden, jammer de ruis op het blauwe kanaal.
                Verscherping is super en het kader er omheen maakt hem helemaal af!!

Top werk ga zo door
                Last edited by LesC; 16 maart 2014, 16:43. Reden: Foto uit de quote gehaald: geen herhaling

Comment

Re: "Uitdaging": Maak eens jouw versie [ De Zeelandbrug ]

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                  Mooi werk ! Bedankt voor de moeite. En keurig met uitleg. Super !
                  Maar ik zie dat je tegen het zelfde probleem aan loopt als ik. De kleur van de lucht heb je (volgend mijn herinnering) heel goed getroffen.
                  Helaas heeft dat dan gevolgen voor de kleur van de brug. Mocht dat je bedoeling geweest zijn, dan vind ik het ook prima hoor.
                  Ik heb de foto ook nooit afgemaakt en geplaatst, juist vanwege dat probleem.
                  Groeten,
                  Johan
                  Dank je wel Johan neem aan het het stukje Rotterdam voor mij bedoeld was, het is een stuk van Zwijndrecht gezien vanaf de zomerlust (straatnaam).
                  Een stukje Rotterdam poste ik gisteren.

Geniet van de zondag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    mag groter, MAX 1024.
                    zou hem ook centreren.
                    grt,bouk.
                    #@!69$¿$#* , bouk !
                    Ik vind deze reactie van Bouk geweldig , anonymous.......... Heb je hier zelf niet om gevraagd met jou " bijdrage"?

Comment

Een zeer leerrijk onderdeel.
                      Dankzij jullie openheid en kunde heb ik heel wat handvatten aangereikt gekregen.
                      Mijn doel is (zoals meestal) om de de foto zo natuurgetrouw mogelijk te maken.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Lightroom
                      WB op 6023
                      Invullicht 48
                      Helderheid 43
                      Levendigheid 36
                      Lichten -59
                      Viveza
                      Verzadiging voor een deel uit de brug gehaald en warmer gezet.
                      Verkleind/ verscherpt met Websharpener
                      Terug naar LR om het te heftige blauw in de lucht wat minder te verzadigen (-6).
                      Ik ben zo tevreden over het resultaat, dat ik er maar een kadertje rond zet, en in SC plaats.
                      Nogmaals dank en kom gerust met een foto, zodat dit onderdeel een beetje blijft "leven."
                      Groeten,
                      Johan

Comment

prachtig allemaal, ik zie het nu maar pas. Heb nog heel wat foto's te bewerken ('t is carnaval geweest in Leuven) en ben naar Kessel Lo geweest daar ook wat genomen en gefilmd. Maar ik heb deze het vandaag gedownload. Dus mijn versie komt nog. Even geduld. Ik heb wel eentje geplaatst voor amateurs.

Comment

Mijn versie hieronder. Knappe foto, ten eerste! De werkelijkheid nastreven is voor ons natuurlijk moeilijk, aangezien we er zelf niet bij waren.

Begonnen met de witbalans te 'resetten' mbv pipetje in lightroom. Van daaruit gespeeld met helderheid, hooglichten, extra belichting etc. Verder ook wat met de verzadiging en kleurschakkering van het blauw gespeeld, om een natuurlijker blauw te vinden. Uiteindelijk nog eens in ColorEfex gesprongen voor een polarisatiefilter toe te passen (zodat de wolkjes weer terug wat zichtbaarder worden en een graduele filter om de lucht wat donkerder te maken. Oja, en ik heb ook een klein beetje weggedaan onderaan, om de horizon iets lager te leggen.
                          http://kasper.photography & Flickr

Comment

Na hier wat bewerkingen gezien te hebben, ook gestart om deze foto met LR te bewerken. Ik heb vele variabelen als witbalans, hooglichten, contrasten, schaduwen etc. aangepast. Belangrijkste misschien het gebruik van maskers. Voor het eerst eigenlijk met die functie gewerkt (het penseel) en je kan erg mooie effecten bereiken zeg. I.c.m. m'n Wacom kan ik daar in de toekomst veel gebruik van maken, echt super. En trouwens, super foto!
                            Last edited by RuudJB; 19 maart 2014, 21:15.
                            Canon 600D - Sigma 30 1.4 Art - Canon 50 1.8 - Canon 85 1.8 USM - Canon 18-55

Comment

Ik heb mijn werk even laten rusten om hieraan te werken. Prachtige exemplaren hierboven en tof om te zien hoe verschillend een beeld kan bewerkt worden. Nu ik heb me er ook aan gezet. Downloadde het beeld en opende het in mijn PS. Het allereerste dat ik deed was kleurzweem wegwerken en het omzetten in zw versie. Wat ik beoogde is een komisch zw exemplaar.
                              Ik zag het met beeld met figuren een beetje op zijn Breugheljaans. Zocht naar figuren die erin pasten. De meesten zijn mijn schaduwbeelden die ik reeds in een map had maar de duiker heb ik vanuit het internet geplukt omdat het niet bruikbaar was heb ik het zelfgeschilderd.
                              De figuren erop plakken op gebruikelijk manier selecteren transparant maken randverfijning en nadien slagschaduw toevoegen. De moeilijkheid was dat ook de palen in de verte een schaduw nodig hadden. Dus ook selecteren en een nieuw object van maken, kleven, schuiven en doorzichtigmaken.
                              Voor de voorgrond heb ik structuur gebruikt dat ik voorhanden had en er mijn borstel mee gekoppeld. Nadien maar schilderen omdat mijn mannetjes nog teveel in de lucht bengelden.
                              De gladde zee inspireerde me om dit tafereel te maken. Eerst dacht ik er schaatsers op te plaatsen, maar die had ik ook nog niet in mijn bundel silhouetten, wou toch beperken om zelf silhouetten te schilderen. Nu het werk :

Comment

Re: "Uitdaging": Maak eens jouw versie [ De Zeelandbrug ]

Heel leuk gedaan, vooral die duiker. Maar waarom die slagschaduw?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
                                Canon 600D - Sigma 30 1.4 Art - Canon 50 1.8 - Canon 85 1.8 USM - Canon 18-55

Comment

Working...
                                X