Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Uitdaging" : maak eens jouw versie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Idee : nieuw onderdeel "uitdaging". Maak eens jouw versie

    [QUOTE=Loeky;4093407] Ik weet niet of men de reeds veranderde versie van anderen mag gebruiken. QUOTE]

    Voor alle duidelijkheid, ik heb geen veranderde versie van anderen gebruikt, maar ben rechtsreeks vertrokken van de kleine .jpg van Lin.vdb.


    Walter
    D850

    Comment


    • #32
      Re: Idee : nieuw onderdeel "uitdaging". Maak eens jouw versie

      Nou zoals Phororhacos, heb ik ook wat uitgeprobeerd. Vertrekkend van basis. Alleen de Ipad gebruikt. In PS heb ik rekening gehouden met de opmerkingen die reeds gegeven werd, vooral die opmerking met de trui intrigeerde me. Dus hen ik ook gezeten aan levels color en daar rood en groen wat aangepast, nadien hen ik in dat programma de tools lights en shadows en brightness/ contrast aangepast (de shadows en contrast kregen een beurt.). Maarviknwas nog niet helemaal tevreden dus zette ik het toch maar om in zw versie. Vond dat er nog niet genoeg pit inzat en ben ik naar het programma snapseed geweest, daar heb je filters. Ik dacht ik maak het wat dramatischer. Dit gaf al een pracht beeld, probeerde ook HDR uit en mits wat aanpassingen werd het dit beeld.

      Comment


      • #33
        Re: Idee : nieuw onderdeel "uitdaging". Maak eens jouw versie

        De uitdaging is gelukt, denk ik. Wat mij betreft was ik niet echt geíntereseerd voor de kleurversie, maar de uitdaging was alleen die rode plekken weg te poetsen. En dat kon.
        Betreffend de Z/W-versie, weet ik dat mijn laatste versie kan nog veel verbeterd worden, want ik heb daarop niet lang gewerkt. Maar - en dat heeft niet te maken met de uitdaging maar is wel een kwestie van smaak - ik vind dat door het overal detail per se te willen tonen wordt de foto plat. In het algemeen zeg ik altijd dat belangrijker is juiste hooglichten te hebben dan schaduwen zonder detail. Door de "perfectie" te zoeken worden we dikwijls meer technici dan kunstenaars. Voor deze foto zou ik spelen met lijnen en schaduwen, zodat het oog wordt aangetrokken naar de top van de bergen en de lucht. Daarom zou ik de voorgrond voorzien van minder detail, want, hoe dan ook is er weinig te zien.
        Misschien komt er iemand die wil in deze richting werken....

        Comment


        • #34
          Re: Idee : nieuw onderdeel "uitdaging". Maak eens jouw versie

          leuk idee is dit, hopelijk komen er enkele draadjes uit voort, altijd interessant om te volgen.

          @ddavid: altijd bewondering voor de manier waarop jij met een bleke foto toch nog creatief omspringt (de vuurtoren bedoel ik dan).

          zelf ook een poging gedaan met de foto vanuit de helicopter

          Comment


          • #35
            Re: Idee : nieuw onderdeel "uitdaging". Maak eens jouw versie

            Oorspronkelijk geplaatst door GameBE Bekijk bericht
            @ddavid: altijd bewondering voor de manier waarop jij met een bleke foto toch nog creatief omspringt (de vuurtoren bedoel ik dan).
            Daar ben ik het best mee eens. Maar ik zou er niet over begonnen zijn.
            Maar waarmee gelijk duidelijk is, dat zo'n draadje te groot wordt, en aan overzichtelijkheid gaat lijden.
            Groeten,
            Johan
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #36
              Re: Idee : nieuw onderdeel "uitdaging". Maak eens jouw versie

              @GameBE
              Toch ook wel knap opgelost zonder vlucht in zwart-wit...rood netjes weg, andere kleuren behouden én zelfs detail behouden in de schaduwen...chapeau

              @Johan
              Mee eens. Per nieuwe uitdaging, nieuw draadje starten is beter want het gaat door elkaar lopen en inderdaad onoverzichtelijk worden.

              Maar bij deze : ik vond het wel leuk om zien hoe anderen mijn reflectieprobleem hebben aangepakt. Tof en allemaal bedankt voor jullie bijdrage
              "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

              Comment


              • #37
                Re: Idee : nieuw onderdeel "uitdaging". Maak eens jouw versie

                Oorspronkelijk geplaatst door GameBE Bekijk bericht
                leuk idee is dit, hopelijk komen er enkele draadjes uit voort, altijd interessant om te volgen.



                zelf ook een poging gedaan met de foto vanuit de helicopter

                https://dl.dropboxusercontent.com/u/21298617/heli.jpg
                Onmiskenbaar de beste tot hiertoe

                Walter
                Last edited by LesC; 16 maart 2014, 16:43. Reden: Foto uit de quote gehaald: geen herhaling
                D850

                Comment


                • #38
                  Re: Idee : nieuw onderdeel "uitdaging". Maak eens jouw versie

                  Leuk idee dat een hele hoop mogelijkheden opent,

                  ik heb een poging gewaagd op de foto met vuurtoren. Het raw bestand werd uitsluitend bewerkt in Lightroom.



                  Laat maar eens weten wat jullie er van denken.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Idee : nieuw onderdeel "uitdaging". Maak eens jouw versie

                    Mooi geworden.
                    Ik sta er echt van te kijken, hoeveel je nog met de lucht hebt kunnen doen. Ook het leggen van de aandacht naar de vuurtoren, erg leuk.
                    Groeten,
                    Johan
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #40
                      Re: Idee : nieuw onderdeel "uitdaging". Maak eens jouw versie

                      Oorspronkelijk geplaatst door GameBE Bekijk bericht
                      leuk idee is dit, hopelijk komen er enkele draadjes uit voort, altijd interessant om te volgen.

                      @ddavid: altijd bewondering voor de manier waarop jij met een bleke foto toch nog creatief omspringt (de vuurtoren bedoel ik dan).

                      zelf ook een poging gedaan met de foto vanuit de helicopter

                      https://dl.dropboxusercontent.com/u/21298617/heli.jpg
                      Heel prachtig gedaan, alleen hoe heb je dar gedaan want daaruit kunnen we leren.
                      Misschien ergens een PSD bestand toegankelijk plaatsen?
                      Last edited by LesC; 16 maart 2014, 16:43. Reden: Foto uit de quote gehaald: geen herhaling
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment

                      Working...
                      X