Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

    Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
    Vind het al super dat je er een reactie op geeft! En lijkt me nog wel knap.

    Dus ik open foto 1 en dan open ik daarover gewoon foto 2 en dan maak ik van foto 2 een maskerlaag?
    Neenee je opent foto1 en je legt daar foto 2 overheen. Druk op lagen in je bewerkingspaletje en speel met de slider zodat je heel precies je foto2 kan positioneren. Klik nu op laag in je balk bovenaan en kies voor maskerlaag>alles onthullen. Nu kun je met je penseel gaan poetsen, met zwart poets je alles weg en met wit herstel je alles of omgedraaid. Als je klaar bent kun je bewaren als PSD met of zonder behoud van lagen of als jpg.

    Walter
    D850

    Comment


    • #17
      Re: Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

      Wat ik doe is vanuit Bridge de verschillende foto's selecteren en meteen openen als lagen in Photoshop. Nu, voor mij zijn dat doorgaans 'bracketed' foto's die sowieso uitgelijnd zijn, terwijl in jouw geval nog uitlijning zal moeten gebeuren.

      Maar het resultaat is alvast één nieuw PS bestand, waarin de verschillende foto's verschillende lagen vormen. Je kunt dan nog de lagen onderling verplaatsen en laagmaskers toekennen.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #18
        Re: Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Wat ik doe is vanuit Bridge de verschillende foto's selecteren en meteen openen als lagen in Photoshop. Nu, voor mij zijn dat doorgaans 'bracketed' foto's die sowieso uitgelijnd zijn, terwijl in jouw geval nog uitlijning zal moeten gebeuren.

        Maar het resultaat is alvast één nieuw PS bestand, waarin de verschillende foto's verschillende lagen vormen. Je kunt dan nog de lagen onderling verplaatsen en laagmaskers toekennen.
        Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        Neenee je opent foto1 en je legt daar foto 2 overheen. Druk op lagen in je bewerkingspaletje en speel met de slider zodat je heel precies je foto2 kan positioneren. Klik nu op laag in je balk bovenaan en kies voor maskerlaag>alles onthullen. Nu kun je met je penseel gaan poetsen, met zwart poets je alles weg en met wit herstel je alles of omgedraaid. Als je klaar bent kun je bewaren als PSD met of zonder behoud van lagen of als jpg.

        Walter

        Heel interessant. Nu als ik me niet vergis moet ik niet veel uitlijnen daar de positie van de camera hetzelfde blijft.
        Enkel moet ik natuurlijk zien dat ik per foto juist belicht. Bvb. foto 3) dat ik mezelf deftig verlicht.
        LesC, load files into... dat is vanuit bridge dat je dat dan doet hé? Niet in photoshop zelf?

        Dit weekend ga ik dit proberen uit te voeren. :-)


        Eens zien of dat het dan lukt.
        EMBLEMATA.BE
        http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

        Comment


        • #19
          Re: Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

          Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
          ..
          LesC, load files into... dat is vanuit bridge dat je dat dan doet hé? Niet in photoshop zelf?

          Dit weekend ga ik dit proberen uit te voeren. :-)


          Eens zien of dat het dan lukt.
          Inderdaad: Open Bridge, ga naar de juiste map. Selecteer de foto's die je wil combineren, en kies van het menu bovenaan de opties zoals in mijn screenshot. That's all, folks!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #20
            Re: Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Inderdaad: Open Bridge, ga naar de juiste map. Selecteer de foto's die je wil combineren, en kies van het menu bovenaan de opties zoals in mijn screenshot. That's all, folks!
            Alleen heb ik geen Bridge. :-)
            EMBLEMATA.BE
            http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

            Comment


            • #21
              Re: Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.



              Ik heb het net al even geprobeerd met dit resultaat.
              Moest het wel doen met snelle selectie, dus de linkse heeft geen schaduw.
              Moet ik die schaduw inkleuren met penseel? Heb het geprobeerd maar dan maakt die dat gewoon lichter en plakt het niet in de nieuwe foto.
              Ook nog een foto. Er is een stuk uit de handdoek. Rare is dat ik die rechts als orignele foto heb (dus de onderliggende) en op de originele is er geen stuk uit en ben er niet aangekomen.
              EMBLEMATA.BE
              http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

              Comment


              • #22
                Re: Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

                Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
                Alleen heb ik geen Bridge. :-)
                Dat maak je ons nooit wijs. Als je over Photoshop beschikt, en je geeft boven al aan over de laatste versie (cc) te beschikken, dan heb je uiteraard ook Bridge, door velen beschouwd als de Verkenner of Desktop van Adobe. Heus: kijk maar eens na in je Programma's folder. Ofwel heb je een folder Adobe Photoshop CC (waar dan beide progs in zitten), ofwel heb je, naast elkaar (of in mekaars buurt) Adobe Photoshop en Adobe Bridge. Leren kennen, man, als je met PS wil leren werken!
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #23
                  Re: Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

                  Net aan het kijken geweest en zie nergens een bridge staan.
                  En als ik die aanklik via photoshop cc dan gaat hij naar die downloadcenter van adobe.
                  EMBLEMATA.BE
                  http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                  Comment


                  • #24
                    Re: Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

                    Ik ben zelf geen CC-gebruiker; heb in andere topics al gezegd waarom, maar PS zonder Bridge is -zoals ze bij ons zeggen- 'niet te doen'. Dus (en dat zou toch voor dezelfde huurprijs moeten) downloaden, installeren en (leren) gebruiken!
                    Waar ga jij trouwens je RAW-bestanden bewerken? Het interessante aan Bride (de verkenner) is dat je daar je (RAW-)bestanden gaan selecteren, met ACR (Adobe Camera RAW) gaat ontwikkelen en tenslotte met PS gaat afwerken.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

                      Ik doe dat in LR5 en vandaar uit kan ik die dan naar PS CC importeren.
                      EMBLEMATA.BE
                      http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                      Comment


                      • #26
                        Re: Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

                        Of je de RAW-ontwikkeling in LR doet of in ACR speelt geen rol over het al dan niet hebben van Bridge. Maar misschien kun je zonder. Alleszins, ik denk niet dat ik hier nog kan helpen.
                        In vergelijking met je eerste post, lijk je over voldoende te beschikken.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

                          Toch vast bedankt om me al wat meer op weg te brengen.
                          Maar bridge zit niet in het pakket. En zal eens zien waartoe ik het zou moeten hebben en of het dan ook groot verschil zal maken. :-)

                          Het enige dat ik me nog afvraag. Bij de laatste foto heb ik met de snelle selectie-tool gewerkt maar dan kan je uiteraard schaduw moeilijk meepakken.
                          Met brush leek het mij niet te lukken. Of zie ik iets over het hoofd?
                          EMBLEMATA.BE
                          http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                          Comment


                          • #28
                            Re: Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

                            Met de snelle selectietool zo goed mogelijk selecteren, dan overschakelen naar de Quick Selection modus en daar met het borsteltje bijwerken, eventueel op 200%
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #29
                              Re: Masker en gezicht in elkaar doen overvloeien.

                              Ha, dus als je in Quick Selection modus zit kan je ook een borstel selecteren. Dat wist ik niet. Thanks! :-)
                              EMBLEMATA.BE
                              http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                              Comment

                              Working...
                              X