Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bewerken zonder photoshop. Mogelijk?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bewerken zonder photoshop. Mogelijk?

Heb vandaag nog een mail van Adobe gekregen: Photoshop Elements tijdelijk in promotie (tot 20 september: bespaar 40%; nu slechts €59,04). Ik heb nog PSE versie 6 (destijds begon de CVO-cursus "Rastertekenen" met Photoshop Elements in de eerste Module, vanaf Mod.2 was dat Photoshop), die ik eigenlijk niet echt meer gebruik, maar die blijkbaar nog steeds werkt onder OSX 10.8.4 (Mountain Lion).
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

OnOne.... Perfect PhotoSuite 8 ... meer dan 45 minuten photoshop vergeten.
      Preview van de nieuwe software. (leverbaar vanaf eind november).
      En ja, ik ben een tevreden gebruiker, en ... ik weet het ,de stem van Dan is niet steeds aangenaam, maar de mogelijkheden van het programma maken het goed.

Comment

Ik ben tevreden met ACDSee Pro 6. Ik gebruik het nu ipv Camera Raw voordien, en kan heel wat meer doen.

Zeker oneffenheden wegwerken, met borsteltje, niet-destructieve raw aanpassingen op selecties uit de foto,...

Soit, versie 7 is nu uit, maar een heel stuk opgeslagen, omdat de concurrentie ook duurder is, kunnen ze hun prijs makkelijk verhogen natuurlijk.

De gratis te verkrijgen Gimp heeft Photoshop overgenomen.
        En binnenkort wanneer ik meer tijd heb ga ik eens uitpluizen hoe ik daar mijn macrootjes kan in laten draaien. Normaal moet dit lukken via Gimpscripter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
          OnOne.... Perfect PhotoSuite 8 ... meer dan 45 minuten photoshop vergeten.
          Preview van de nieuwe software. (leverbaar vanaf eind november).
          En ja, ik ben een tevreden gebruiker, en ... ik weet het ,de stem van Dan is niet steeds aangenaam, maar de mogelijkheden van het programma maken het goed.
          Ik ben nu beta-3 aan het testen, so far so good, met de nodige akkefietjes natuurlijk.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Een tijd geleden Paintshop Pro X6 gekocht - ik vind het indrukwekkend goed, en makkelijk .... Soms wat oubollig om mee te werken, maar it does the job ! Van layout en al , lijkt heel veel op de Photoshop manier van werken.

Perfect Photosuite 8 ... ik geraak de manier van werken niet gewoon, erg omslachtig, heb al een hele tijd moeten zoeken om een crop wat te kantelen... ziet er wel een veel afgelikter programma uit dan Paintshop , maar de manier van werken is verre van ok. Je moet iedere keer naar een ander scherm als je ofwel met layers wil werken , of effecten, of andere veranderingen, ofwel snap ik het niet, maar in mijn ogen is een goed programma er ene waar je vlug je weg in vindt... Ik heb officieel met Photoshop gewerkt sinds versie 3 dacht ik, tot versie 5 .. nu weiger ik nog geld te geven aan Adobe en al zeker niet dat onozele gedoe om per maand te betalen... Dan liever een paar keer een van de alternatieven kopen, tot ik iets perfect vind..

Voorlopig is dat voor mij Paintshop geworden... en voor 89 euro heb ik er nog facefilter 3 bijgekregen en een hele effectenbundel... ( beetje NIK achtig ) en samen met die gratis DXO filmsimulator die we overlaats mochten downloaden, ben ik erg tevreden nu...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
              ... Ik heb officieel met Photoshop gewerkt sinds versie 3 dacht ik, tot versie 5 .. nu weiger ik nog geld te geven aan Adobe en al zeker niet dat onozele gedoe om per maand te betalen... Dan liever een paar keer een van de alternatieven kopen, tot ik iets perfect vind..
              Als je dan toch met CS 3 tot CS5 met photoshop gewerkt hebt, waarom dan niet omschakelen naar PS CC en Lightroom voor maar 9.99€ excl. ? Dan heb je onmiddelijk nog steeds het beste programma om foto's te bewerken. En wat is daar onnozel aan om een abo af te sluiten ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
                Als je dan toch met CS 3 tot CS5 met photoshop gewerkt hebt, waarom dan niet omschakelen naar PS CC en Lightroom voor maar 9.99€ excl. ? Dan heb je onmiddelijk nog steeds het beste programma om foto's te bewerken. En wat is daar onnozel aan om een abo af te sluiten ?
                mijn huidige PS kan de raw files van mijn nieuwe camera's niet meer lezen, de updates zijn enkel nog bruikbaar op de hogere versies.. ( alsof mijn versie zo oud is ), en ... een programma "huren", ik vind dat te gek voor woorden. En akkoord, alle progs die je koopt zijn "licenties"' , maar het voelt toch compleet anders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                  mijn huidige PS kan de raw files van mijn nieuwe camera's niet meer lezen, de updates zijn enkel nog bruikbaar op de hogere versies.. ( alsof mijn versie zo oud is ), en ... een programma "huren", ik vind dat te gek voor woorden. En akkoord, alle progs die je koopt zijn "licenties"' , maar het voelt toch compleet anders.
                  Geen omzetting mogelijk naar DNG, dat je dan met je huidge PS kan lezen?

Comment

Ik heb net Paintshop Pro X6 Utimate aangeschaft na de proefversie uitgeprobeerd te hebben. Via de facebook pagina van Corel heb ik gevraagd of er geen "bundle deals" komende waren met de feestdagen met Aftershot Pro (RAW-convertor en editor vergelijkbaar me Lightroom). Ze hebben mij een winkelmandje via mail gestuurd. Paintshop pro ultimate voor 89,99 euro en Aftersot Pro erbij voor slechts 12,00 Euro in plaats van de 89,99 euro vermeld op de website. Ik heb dus niet lang getwijfeld. Ik had namelijk een tijd lang lightroom gebruikt, en deze was aan een upgrade toe, maar ik ben niet zo te vinden voor de CC politiek van Adobe en naar verluid zou LR 5 de laatste versie zijn zonder de CC. Dus ben ik op zoek gegaan naar een alternatief, en dat is dus aftershot pro geworden, dat volgens mijn eerste ervaringen niet veel moet onderdoen voor LR.

Comment

Waarom niet de gratis versie van Photoshop ?
                      Jawel, gratis, echt waar. http://gizmodo.com/5973730/grab-phot...ree-right-here

't Is wel maar CS2, al wat ouder, maar om te groeien kan die zeker nog volstaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door katbollie Bekijk bericht
                        Waarom niet de gratis versie van Photoshop ?
                        Jawel, gratis, echt waar. http://gizmodo.com/5973730/grab-phot...ree-right-here

't Is wel maar CS2, al wat ouder, maar om te groeien kan die zeker nog volstaan.
                        Maar als je camera raw wil gebruiken met een nieuwer foto toestel heb je wel kans dat die niet herkend wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wido Bekijk bericht
                          Ik heb net Paintshop Pro X6 Utimate aangeschaft na de proefversie uitgeprobeerd te hebben. Via de facebook pagina van Corel heb ik gevraagd of er geen "bundle deals" komende waren met de feestdagen met Aftershot Pro (RAW-convertor en editor vergelijkbaar me Lightroom). Ze hebben mij een winkelmandje via mail gestuurd. Paintshop pro ultimate voor 89,99 euro en Aftersot Pro erbij voor slechts 12,00 Euro in plaats van de 89,99 euro vermeld op de website. Ik heb dus niet lang getwijfeld. Ik had namelijk een tijd lang lightroom gebruikt, en deze was aan een upgrade toe, maar ik ben niet zo te vinden voor de CC politiek van Adobe en naar verluid zou LR 5 de laatste versie zijn zonder de CC. Dus ben ik op zoek gegaan naar een alternatief, en dat is dus aftershot pro geworden, dat volgens mijn eerste ervaringen niet veel moet onderdoen voor LR.
                          Heb ook die ultimate gekocht, ik heb er facefilter Pro en nog een paar andere dingen bijgekregen. In het begin is het zoeken natuurlijk, ze kunnen moeilijk elke knop op dezelfde plaats zetten als PS of ze hebben een proces aan hun been. Maar... na enkele maanden nu, elke dag met X6 bezig te zijn, het is zeer zeer goed, en op een paar kleinigheden na die ik nog moet vinden, is het een perfecte vervanger. Als ge inlogt op de corel site, en je registreert krijg je van tijd tot tijd nieuwe filters, en effecten en andere stuff...

Comment

Working...
                          X