Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opmaken fotoalbum

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Opmaken fotoalbum

bruine_beer en TerraWan,

Wat is de hoofdreden om niet voor de boeken van Blurb te kiezen uit lightroom? Prijs, kwaliteit, formaten of combinatie? Ik heb tot nu toe al boeken van Albelli, fotobuch en Pixum. Werk sinds 2 maanden met LR dus was van plan om Blurb eens uit te proberen.

Grtz,
    €*
    D5200 waarvan ik al een paar knopjes kan gebruiken

Comment

Bij webprint loopt op dit moment een actie waarbij je een tweede kopie van een fotoalbum gratis krijgt.
      Heeft er iemand ervaring met hun fotoboeken?
      Groetjes,
      Dominic

Comment

@Euro: Blurb liet/laat niet toe om op echt fotopapier af te drukken. Zwart-wit foto's waren niet altijd neutraal bij Blurb.

@Zibro: Ik heb webprint gebruikt toen ze enkel foam-kaften hadden voor hun fotoboeken en daar hield ik niet van. Ik zie nu dat ze ook harde kaften hebben. Kwaliteit was OK!

Comment

Mijn ervaring met profotonet is dat de print meestal te donker uitvalt, zelfs met het gebruik van hun icc profiel. Iemand suggesties hoe ik dit kan voorkomen ?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Comment

Ik werk al jaren met Fujiprint.
            Heb ook al Albeli geprobeerd maar die hebben een veel mindere kwaliteit van papier (zijn ook veel goedkoper)
            Vorig jaar album laten maken bij profotonet en inderdaad ook heel mooi maar 50€ duurder dan fujiprint.....en de kaft is minder sterk.
            De papierkwaliteit is hetzelfde
            Ik neen altijd de 30/30cm met glanzend fotopapier......de bladen liggen na enkele keren het album te hebben doorbladerd ook mooi plat.

Comment

Misschien niet de beste kwaliteit, maar (uit ervaring) alleszins redelijk:
              Hema heeft momenteel een actie voor een gratis fotoboek:
              De fotoservice van HEMA is al jaren een begrip in Nederland. Met de grootste zorg worden jouw producten gemaakt en afgeleverd bij je thuis of in jouw HEMA. Het assortiment is groot en in ontwikkeling. Je bestelt je mooiste foto op verschillende producten om jouw herinnering te bewaren. Of het nu een fotoboek is of een foto aan de muur. HEMA levert het allemaal.

Komt er op neer dat je 16,95 korting krijgt op een album van 20x15cm. Als je bijvoorbeeld een voor en achterkant met foto wil ben je 4€ kwijt dacht ik. Extra pagina's kosten ook wat, maar niet veel. Proberen waard zou ik zeggen

Ik heb trouwens ook goede ervaringen met top-fotoalbum!
              Last edited by Pepijn; 8 augustus 2013, 08:32.
              Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8;

Comment

@Sfannes,
                Ik had dat ook in het begin en na rondvraag zou dat liggen in het verschil tussen beoordelen op scherm en op papier (vraag me niet waarom want heb niet de moeite gedaan het uit te zoeken).
                Ik zet mijn foto's altijd een halve stop lichter voor ik ze naar profoto stuur. Dat lost het probleem op. Ze zijn idd wat donker anders, maar wel consequent, altijd evenveel te donker. Bij mij altijd een halve stop :-) Als je dat weet is het probleem zo verholpen.

groetjes,
                FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gekiekt door annick Bekijk bericht
                  Hallo iedereen,

Ik weet het, het is een veel voorkomende vraag, maar ik wil een digitaal fotoalbum laten afdrukken, maar ik twijfel tussen 3 verschillende aanbieders :

- Fotobuch
                  - Spector
                  - Profotonet

Er zit prijsverschil tussen, maar zit er ook effectief kwaliteitsverschil tussen ? Wat is er af te raden of sterk aan te raden ?

Graag jullie ongezouten mening ....
                  Klopt mijn "workflow" voor een fotoalbum bij profotonet?
                  1) icc-profiel downloaden van hun website
                  2) foto's ontwikkelen in PS met het bijhorende icc
                  -profiel
                  3) foto's inladen in hun albumsoftware
                  4) bestellen

Of kan je ook icc-profiel en ontwikkelen (qua kleur ed) in hun software?

Comment

En komen de kleuren een beetje oke ? Dat vind ik het probleem bij profotonet ... Is steeds te donker waardoor e e fotos op voorhand als eens moet laten printen ... Kostelijke bedoening dus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sfannes Bekijk bericht
                      En komen de kleuren een beetje oke ? Dat vind ik het probleem bij profotonet ... Is steeds te donker waardoor e e fotos op voorhand als eens moet laten printen ... Kostelijke bedoening dus

Dit zou normaal gezien toch niet mogen gebeuren indien je werkt met hun icc-profiel en een gekalibreerde monitor? Ik moet er echt wel vanuit kunnen gaan dat de icc-profielen correct zijn anders haalt het niet veel uit.

Comment

Ik bestel zowel trouwalbums als losse fotos bij Profotonet en die zijn nooit te licht of te donker. Steeds juist van kleur (alhoewel 100% juist niet bestaat). Ik stuur steeds alles door in srgb. Eenmaal heb ik hun profiel gebruikt, maar dit maakte geen verschil.
                        Alles beoordeeld op eizo cg210.
                        Zijn jullie schermen wel goed gecallibreerd?

Comment

Zelf gebruik ik de Eizo CG223 gekalibreerd met de i1Display Pro, dus dat zou ok moeten zijn. Goed dat je me er aan herinnerd dat ze in srgb werken want ik bewerk de mijn foto's in ProPhoto rgb. (no pun inteded) Toen je hun profiel hebt gebruikt, klopt dan mijn workflow hierboven aangegeven?

Comment

Ik heb slechts de eerste maal hun profiel gebruikt. En als ik het mij goed herinner bewerkte ik eerst de fotos in adobe rgb (of om het even welk). Daarna 1 laag van maken, edit, convert to profile en hun icc profiel kiezen. Opslaan in hun softwareprog.
                            Ik maak wel zelf al mijn volledige paginas, zonder hun kaders en andere bijhorigheden te gebruiken. Maar zoals gezegd, nu converteer ik alles op het einde naar srgb, en dit is telkens heel goed.
                            Ik denk dat je in het algemeen beter bent van alles in srgb door te sturen. Zij converteren het dan zélf naar hun profiel. En dit is steeds geupdated (anders moet je zelf steeds kijken of je wel het meest recente profiel hebt.

Waarom het moeilijk maken als...?

Comment

Ondertussen heb ik ook mijn fotoboek bij Profotonet besteld en ontvangen.
                              Bij het verzenden was er wel even een probleempje, hoewel ik duidelijk 'straat A nummer' had ingegeven op Profotonet stond op de website van PostNl die de verzending doet 'straat B nummer'. Die tweede straat kruist wel met mijn straat maar het opgegeven adres lag dus wel 4km verder dan waar het boek geleverd moest worden. Ik merkte dit pas op na de kantooruren dus ik stuurde een mailtje naar Profotonet en besloot de volgende dag zo vroeg mogelijk naar de klantendienst te bellen. Op mijn mail kreeg ik nooit een antwoord, maar telefonisch kreeg ik door dat er blijkbaar wel vaker een foutief adres verschijnt op PostNl, maar dat er wel degelijk geleverd wordt op het adres dat op het etiket staat, en dat is het adres opgegeven aan Profotonet. Hoewel ik het toch vreemd vind dat dit kan gebeuren, is dit misschien toch wel handig om te weten, want in mijn eerste reactie was ik toch wel wat in paniek dat ik heb boek niet meer op tijd of niet meer ging krijgen hierdoor.

Het album zelf was wel perfect. Ik werk met een gekalibreerde IPS-monitor en heb het ICC-profiel van Profotonet niet gebruikt. Ik las de reacties over de donkerdere print pas nadat ik heb boek besteld heb, dus daar had ik even schrik voor. Maar de kleurweergave was perfect zoals ik het op mijn scherm zag en de print was zeker niet donkerder. Ik zag zelf meer detail in de donkere zones in het boek, dan wat ik op mijn scherm kon zien.

Ondanks het probleem met het leveradres was ik dus zeer tevreden en bij de volgende gelegenheid zal het album dus ook wel weer bij hen besteld worden.

Comment

Deze topic ff in de gaten houden voor het afdrukken van mijn foto album.
                                Website: cameraobschuura.nl
                                Twitter: @CameraObSchuura
                                FaceBook: Cameraobschuura

Comment

Working...
                                X