Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Post-processing (vóór en na)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• LesC
    reageerde
    Re: Post-processing (vóór en na)

Oorspronkelijk geplaatst door stevensquid Bekijk bericht
    Bedankt voor het compliment, maar ik bedoel ik heb dingen toegevoegd en nabewerkt, roest aangebracht op de wagens, het gebouw er ouder laten uitzien en er hangt iemand op aan de kraan . Dus geen hdr of RAW naar JPG bewerking. De kleuren zijn gewoon van mijn camera, fuji x100, op dat moment .
    Dus in dit geval was "extreme PS" een betere locatie geweest.
    Enfin, ik hoop dat je gelezen hebt wat onze voorzitter heeft gemeld (beslissing van RvB):

Mijn persoonlijk idee:
    Extreme PS: heeft zijn nut, en mag voortgezet worden;
    Deze thread (post-processing): zou ik graag telkens twee foto's zien: namelijk voor en na een bepaalde bewerking, graag ook met wat uitleg
    Beslissing om in Fotobewerking als aparte thread te posten: dik in orde ! (vooral voor diegenen die vinden dat zij in Fotohoek hun creatie niet kwijt kunnen).

Leave a comment:

• stevensquid
    reageerde

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    @stevensquid: Soms is de grens moeilijk te trekken; ik probeer hier een onderscheid te maken met de vorige "Extreme" bewerking, wat jouw bijdrage hier niet (helemaal) is. Als jij je in deze topic minder "op je gemak voelt" mag je uiteraard in de andere draad posten. Alleszins een knappe bewerking. In je "voor" foto zijn de kleuren al zo fel, is dat een instelling van de camera?
    Bedankt voor het compliment, maar ik bedoel ik heb dingen toegevoegd en nabewerkt, roest aangebracht op de wagens, het gebouw er ouder laten uitzien en er hangt iemand op aan de kraan . Dus geen hdr of RAW naar JPG bewerking. De kleuren zijn gewoon van mijn camera, fuji x100, op dat moment .

Leave a comment:

• Hanzzz
    reageerde

mooie omzetting Jensdh! in kleur is hij ook helemaal niet slecht

Leave a comment:

• Jensdh
    reageerde

Een voor-na van een vrij oude foto:

Leave a comment:

• Hanzzz
    reageerde

@Hanzz: netjes, maar voor mij persoonlijk net iets te "HDR" (wat uiteraard altijd een optie is). Ben je voor deze "HDR-bewerking" vertrokken van één opname?
    is niet echt als hdr bedoeld, vertrokken van die ene foto jeps, verschillende bewerkingen doorlopen in photoshop en lightroom. maar geen enkele is met hdr functies verlopen

Leave a comment:

• Phororhacos
    reageerde

@Phororhacos: mooi "in orde gebracht". Vooral die tonvorming en lichtvlekken in de lucht (resultaat van een flash?) zijn goed aangepakt. Heb je kader bijgemaakt?
    Jaja, kader bijgemaakt.

Walter
    Last edited by LesC; 20 mei 2013, 10:31. Reden: quote code gecorrigeerd

Leave a comment:

• LesC
    reageerde

Oorspronkelijk geplaatst door stevensquid Bekijk bericht
    Naar mijn mening is mijn werkje een pure photoshop bewerking en niks te maken met zoals het éérste voorbeeld hier het omzetten van een RAW bestand naar JPG, maar ja jullie doen maar é
    @stevensquid: Soms is de grens moeilijk te trekken; ik probeer hier een onderscheid te maken met de vorige "Extreme" bewerking, wat jouw bijdrage hier niet (helemaal) is. Als jij je in deze topic minder "op je gemak voelt" mag je uiteraard in de andere draad posten. Alleszins een knappe bewerking. In je "voor" foto zijn de kleuren al zo fel, is dat een instelling van de camera?

@Hanzz: netjes, maar voor mij persoonlijk net iets te "HDR" (wat uiteraard altijd een optie is). Ben je voor deze "HDR-bewerking" vertrokken van één opname?

@Phororhacos: mooi "in orde gebracht". Vooral die tonvorming en lichtvlekken in de lucht (resultaat van een flash?) zijn goed aangepakt. Heb je kader bijgemaakt?

Leave a comment:

• Hanzzz
    reageerde

dat heb je netjes ingekaderd Phororhacos

Leave a comment:

• Phororhacos
    reageerde

Voor:

Na:

( Schilderij van een veldslag in Edinburgh Castle )

Walter

Leave a comment:

• Hanzzz
    reageerde

heb er nog eentje, laat maar horen wat jullie ervan denken

VOOR:

NA:

iets grotere versie van de nabewerking vind je hier.

Leave a comment:

• stevensquid
    reageerde

Moderator Note: Nieuwe draad gestart en onmiddellijk de eerste bijdragen (van Hanzzz en stevensquid) toegevoegd.

Tja, deze laatste (stevensquid) is voor mij een randgeval. D'er zijn misschien wel geen nieuwe elementen toegevoegd of zo, maar toch is dit redelijk "extreem" zeker in vergelijking met de eerste bijdrage (Hanzzz).
    Naar mijn mening is mijn werkje een pure photoshop bewerking en niks te maken met zoals het éérste voorbeeld hier het omzetten van een RAW bestand naar JPG, maar ja jullie doen maar é

Leave a comment:

• LesC
    reageerde

Moderator Note: Nieuwe draad gestart en onmiddellijk de eerste bijdragen (van Hanzzz en stevensquid) toegevoegd.

Tja, deze laatste (stevensquid) is voor mij een randgeval. D'er zijn misschien wel geen nieuwe elementen toegevoegd of zo, maar toch is dit redelijk "extreem" zeker in vergelijking met de eerste bijdrage (Hanzzz).

Leave a comment:

• Hanzzz
    reageerde
    Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

ik denk dat het nieuwe topic 'post process' nog succes zou hebben, het voorbeeld van stevensquid past er ook bij

steven: ik vind het best een goede bewerking (vooral de truck) maar ik vind het opnieuw té, en té is teveel (naar mijn persoonlijke smaak)

Leave a comment:

• stevensquid
    reageerde

CSI Antwerp by Stevensquid, on Flickr

Dag iedereen,

Wat vinden jullie van deze nabewerking? Bedoeling was om alles oud en verlaten te laten lijken (inspiratie Roy Korpel, check op youtube echt de moeite) en er is ook een moord gebeurt of was het zelfmoord?

Alvast bedankt om te kijken en reacties.

Leave a comment:

• LesC
    reageerde

Misschien nog geen slecht gedacht! Ik ga morgen zoiets opzetten... Bedankt voor het idee!

Leave a comment:

Working...
X