Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
@stevensquid: Soms is de grens moeilijk te trekken; ik probeer hier een onderscheid te maken met de vorige "Extreme" bewerking, wat jouw bijdrage hier niet (helemaal) is. Als jij je in deze topic minder "op je gemak voelt" mag je uiteraard in de andere draad posten. Alleszins een knappe bewerking. In je "voor" foto zijn de kleuren al zo fel, is dat een instelling van de camera?
Bedankt voor het compliment, maar ik bedoel ik heb dingen toegevoegd en nabewerkt, roest aangebracht op de wagens, het gebouw er ouder laten uitzien en er hangt iemand op aan de kraan . Dus geen hdr of RAW naar JPG bewerking. De kleuren zijn gewoon van mijn camera, fuji x100, op dat moment .
Bedankt voor het compliment, maar ik bedoel ik heb dingen toegevoegd en nabewerkt, roest aangebracht op de wagens, het gebouw er ouder laten uitzien en er hangt iemand op aan de kraan . Dus geen hdr of RAW naar JPG bewerking. De kleuren zijn gewoon van mijn camera, fuji x100, op dat moment .
Dus in dit geval was "extreme PS" een betere locatie geweest.
Enfin, ik hoop dat je gelezen hebt wat onze voorzitter heeft gemeld (beslissing van RvB):
Mijn persoonlijk idee:
Extreme PS: heeft zijn nut, en mag voortgezet worden;
Deze thread (post-processing): zou ik graag telkens twee foto's zien: namelijk voor en na een bepaalde bewerking, graag ook met wat uitleg
Beslissing om in Fotobewerking als aparte thread te posten: dik in orde ! (vooral voor diegenen die vinden dat zij in Fotohoek hun creatie niet kwijt kunnen).
Comment