Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog eentje - het houdt precies niet op :)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog eentje - het houdt precies niet op :)



    heel veel werk gehadn om een lange sliert hooi voor haar gezicht weg te halen - daar zie je hopelijk niks meer van


  • #2
    mooi, perfect..heel goed bijgwerkt

    Comment


    • #3
      'k Ben het eens met Mic ( 'k zou niet anders durven (grapje) maar je ziet werkelijk niet aan de foto dat die bijgewerkt is
      Groetjes Vicky

      Comment


      • #4
        'ken er niks van af, maar vind het wel mooi...

        Comment


        • #5
          van die bijwerking zie je niks goed gedaan en mooie kader
          Patrick Theunis
          http://www.festivalganger.be

          Comment


          • #6
            't is eens iets anders dan wat we al zagen. Zeker niet slechter!
            Some stuff

            Comment


            • #7
              Mooi gedaan!

              Comment


              • #8
                heel mooi sjillie ... de rand lijkt wel zo een velletje kalkpapier eroverheen, zou je ons ook willen vertellen hoe je dat gedaan hebt ???
                groetjes,Nina
                trotse eigenaar van een fuji S602Z :)
                Member of the Han Fan Clan
                http://ninasgallery.fotopic.net
                http://ninas--tutorials.fotopic.net

                Comment


                • #9
                  kan niet moeilijk zijn aangezien ik geen PS held ben

                  Layer copieren - een selectiekader trekken en rechtermuisknop 'layer via cut' -> dit wordt je 'kleur' layer.
                  De layer waaruit je het kader hebt 'gecut' ga je desatureren en met blur - gaussian blur heel wazig maken.
                  Via de layer-blending kan je dan de bovenste grijze laag en de kleurlaag laten overvloeien in de onderste (originele) laag als je dat wil.

                  Hier heb ik echter nog een extra laag bovenop de kaderlaag gezet waarvan ik de achtergrond wit heb gemaakt en de randen een beetje laten gloeien (exacte naam van de functie ontglipt me even). Ook deze laag laten blenden in de andere en klaar is kees.
                  Ik heb gemerkt dat je heel mooie kalk- en waas-effecten kunt krijgen door met meerdere lagen, gaussian blur en blending te spelen.
                  Persoonlijk vind ik idd net dat detail-vervagende kalkeffect best wel mooi

                  'k zal bij gelegenheid nog wel eens wat voorbeeldjes posten.

                  merci voor de toffe reacties trouwens

                  Comment


                  • #10
                    Wel sjillie, bedankt voor de uitleg.
                    Ik ben het nu ook gaan proberen en het is echt een heel mooi effect.
                    Bedankt ervoor.

                    Comment


                    • #11
                      heeeeeeeeeeel erg bedankt sjillie, ik heb weer iets bijgeleerd ....
                      zal ik zeker vaker gebruik van gaan maken ..

                      groetjes, Nina

                      trotse eigenaar van een fuji S602Z :)
                      Member of the Han Fan Clan
                      http://ninasgallery.fotopic.net
                      http://ninas--tutorials.fotopic.net

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Sjillie
                        Hier heb ik echter nog een extra laag bovenop de kaderlaag gezet waarvan ik de achtergrond wit heb gemaakt
                        sjillie, kan je mij in iets meer detail uitleggen wat je hiermee bedoelt? Tot hier snap ik je uitleg, maar dit snap ik niet helemaal, ben dan ook helemaal geen ps-held

                        alvast bedankt voor de moeite!

                        tom
                        klik

                        Comment


                        • #13
                          quote:
                          --------------------------------------------------------------------------------
                          Originally posted by Sjillie
                          Hier heb ik echter nog een extra laag bovenop de kaderlaag gezet waarvan ik de achtergrond wit heb gemaakt

                          --------------------------------------------------------------------------------
                          Tjoepke,

                          dit moét onduidelijk zijn wegens niet waar
                          Ik heb me vergist - het is de background layer (de onderste dus) die je een kleur kan geven. Hierdoor gaat de rand tussen scherp en onscherp gedeelte zachtjes (of harder) meekleuren.


                          Ik heb even de kleuren overdreven om het aanschouwelijk te maken



                          en deze



                          Een andere techniek is om op de tweede, blurry laag met de gom te gaan werken (liefst eentje met zachte randen) en dan voorzichten blenden. Geeft ook mooie effecten.

                          groetjes (ga ff niet kunnen reageren wgs buitenland) - veel prutsplezier
                          (hoewel de voorbeelden al heel mooi zijn)

                          Comment


                          • #14
                            bedankt, het is gelukt!

                            tom
                            klik

                            Comment

                            Working...
                            X