Je kent het wel... Je word gevraagd om een evenement of feestgelegenheid te fotograferen. Daarna lever je een overzicht van de foto's, mooi georganiseerd met volgnummer erbij... Hoe doen jullie dit in photoshop, lightroom...
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Overzicht fotokeuze
Collapse
X
-
-
Re: Overzicht fotokeuze
Wat mij betreft:
workflow: lightroom => Selectie via classificatie dan export van selectie naar 800px Jpeg's met behoud van bestandsnaam en die doorgeven aan de klant (al dan niet bewerkt). Klant geeft de gewenste nummers door en daar werk je mee verder.
fotobewerking = Lightroom (90%), Photoshop, Gimp,....
-
In bridge kan je ze makkelijk in batch herbenoemen met volgnummer en direct in een nieuwe map zetten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk berichtRudy,
ik heb eindelijk tijd gehad om het te bekijken. Kan je deze trouwens ook naar PDF converteren of enkel afdrukken? Afdrukken heb ik al gevonden.BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.2) - iPhone XR (iOS 18.3.2) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.2)
Comment
-
-
Ik ga straks eens op de website van microsoft rondsnuffelen. Mss hebben zij zoiets om naar PDF te printen (op te slaan). Ik laat nog iets weten.
Vervolg... Bij Windows gaat dit dus niet, wel in office.Last edited by eos550; 10 april 2013, 12:41.
Comment
-
Kijk eens naar pdf-creator.
Vanuit Lightroom gaat dit ook, dacht ik.Groetjes,
FilMar, Beeldbrouwer ;-)
* Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk berichtKijk eens naar pdf-creator.
Vanuit Lightroom gaat dit ook, dacht ik.
Comment
Comment