Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Newbie in fotobewerking vraagt advies

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Newbie in fotobewerking vraagt advies

Ik ben al een tijdje bezig met videobewerking en wil me nu ook wat meer gaan toeleggen op fotobereking alleen heb ik geen idee hoe ik dit moet aanpakken.

Bigaande fot moet nog wat verbeterd worden maar heb geen idee hoe. Ik lees wel dat er veel gebruik gemaakt wordt van lagen en daar ben ik dus onbekend mee.
    Meestal probeer ik een foto te verbeteren met met wat kleuren aanpassen, licht en donker maar dit geeft nooit echt het gewenste resultaat.

Ik vindt van deze foto's de achtergrond niet helemaal perfect en ook hangt op 1 van de foto's een storend element rechtsbovenin. Op die foto staat ook de fotograaf nog net zichtbaar in de spiegel.

Misschien kan iemand op dit forum wat op weg helpen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen voor zondag 9 mei want dan heb ik de foto's eigenlijk nodig.

Alvast bedankt voor jullie inspanningen.

Groeten,
    Japijo

Wil je de originele foto's gebruiken dan kun jedeze via onderstaande link downloaden.
    Canon M6 Mark II + kitlens

Hoi Japijo,
    Als je de gepaste tips wil krijgen om het zelf te leren, is het misschien nuttig dat je eerst vermeldt met welke software je precies werkt.
    En er is hier zeker genoeg volk die je wat vooruit zal helpen. Succes alvast !
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Hallo Jaap, ik ben even met je foto's gaan prutsen in PS, maar weet niet of het resultaat is wat je bedoeld. Ik heb wat storende elementen weggehaald en de foto's wat verkleind van formasat zodat in mijn ogen ook de compositie beter is.
      Ook wat storende reflecties weggehaald bij bril en ogen.
      Als er wat anders moest gebeuren laat het maar effe weten, de originele wil ik je wel toestruren uiteraard na een mailtje van je.

Groetjes, JantjeB.
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Hier is nog een foto met de kaarsjes aan.

"Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
        Member of Han Fan Clan
        Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

Comment

Hoi Filipo en Jan,

Bedankt voor jullie reacties.

Filipo,
          Ik heb nu Photoshop 7 Engelse versie.
          Met Macromedia Fireworks ben ik ook redelijk goed bekend maar gebruik dit programma hoofdzakelijk om menu's ed. te maken en niet zozeer om foto's te bewerken alhoewel dit wel goed mogelijk is met dit programma.

Jan,
          Alvast bedankt voor je inspanningen.
          Check je mailbox aub. voor wat extra info.

Groetjes,
          Jaap

Comment

Om storende elementen op een ongemerkte manier te verwijderen, kan je in Photoshop 7 oa de healing brush en patch tool gebruiken :

en dan zul je iets bekomen zoals hierboven te zien is ...

Op de website van Firefox vind je ook heel wat tutorials :

Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Wederom bedankt voor de tips.

Ik ga er direct met de tutorials aan de slag want ik moet het zondag al af hebben. Zal dus wel een latertje worden vanavond vermoed ik.

Jan, ik was benieuwd of je mijn mailtje van vanmorgen nog hebt ontvangen.

Groetjes,
              Jaap

Comment

De foto met de kaarsjes aan vind ik het mooiste, komt door dat je o.a. de spiegel hebt vervangen voor een schilderij.
                www.jansfotos.nl
                Member of Han Fan Clan

Comment

Mooi gedaan, maar hoe steekje die kaarsen aan? is daar ook een tool of plugin voor?
                  http://smilies.sofrayt.com/%5E/r/dance.gif

Comment

Working...
                  X