Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monitor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Monitor

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Neem jij nu de taak over van een intussen gebande taalpurist?
    nee hoor, maar vind dit toch te ver gaan hoor, zeker voor een fotosite en als je als hobby fotogra(f)eren hebt.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Warakurna Bekijk bericht
      Ik heb beslist en ben nu eigenaar van 2 Lg ips231p-monitoren. Gecalibreerd met een spyder 4, voor mij zeer mooi beeld voor zijn prijs. (190 euro per stuk). Ik ontdek nu ook het gemak van werken in Lightroom met twee monitoren. Super! Denk dat prijs/kwaliteit ik een zeer goede uitgave heb gedaan als hobbyist.
      Geen slechte keuze, ik heb hier een LG IPS 236 en een LG IPS 237, die schermen hebben waarschijnlijk hetzelfde IPS paneel, want ze geven na kalibratie 100% hetzelfde beeld.
      Ik ben ook heel tevreden over die beeldschermen, voor die prijs zal je er niet veel vinden die nog beter zijn.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Heb sind een 2tal maanden een LG IPS234, zeker waar voor zijn geld.
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Naast die Ultrasharp U2711, bestaat er nu ook een U2713HM. Dat scherm is wel geen wide gamut meer, maar verbruikt veel minder, is goedkoper en als je de testen ervan naleest doet het zijn ding heel goed (link). Prijs bij een redcoon is een 550€, bij Dell zelf stukken meer (zoals gewoonlijk).
          Die 2711 kost er net geen 600 €...
          Het hangt er natuurlijk vanaf wat je juist wil, maar die U2713HM maakt toch veel kans om hier ook eens op mijn bureau te belanden, naast mijn oud 22" HP TN schermpje...
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Warakurna Bekijk bericht
            Ik heb beslist en ben nu eigenaar van 2 Lg ips231p-monitoren. Gecalibreerd met een spyder 4, voor mij zeer mooi beeld voor zijn prijs. (190 euro per stuk). Ik ontdek nu ook het gemak van werken in Lightroom met twee monitoren. Super! Denk dat prijs/kwaliteit ik een zeer goede uitgave heb gedaan als hobbyist.
            Ik denk je prijs/kwaliteit een goeie deal gedaan hebt. Gecalibreerde dual ips screens is een zeer goeie setup
            Plus je kan er naast je fotobewerking ook volop van genieten met andere apps !
            Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Hier ook een LG Ips.
              Nu nog de spider 4, en we zijn vertrokken!
              Nikon

Comment

Op mijn website heb ik een stukje staan over beeldschermen, misschien kan je dat ook nog wat helpen:

Zelf gebruik ik de HPLP2475w. Een betaalbaar scherm (ongeveer 600 euro) dat zeer goed scoort in reviews. Ik ben er heel tevreden over. Het geeft de kleuren goed weer en het is ook goed gebouwd, o.a. makkelijk in te stellen op de juiste hoogte.

Comment

terug een vraag
                  voor de Eizo ColorGraphic CG223W gaat dat op een gewone pc of op wat moet ik letten ?
                  en verder voor de calibratie wat denken jullie over BV de Syder 4 ,,?
                  bedankt aan ieder van het antwoord

Comment

Zelf heb ik een gewone pc en daarvoor een 5 jaar oude laptop en de Eizo cg 223 w werkt daar perfect op. Ik gebruik de x-rite i1 die algemeen gezien iets betrouwbaarder is dan de Spyder. Als je dan dan toch dat tikkeltje meer wil investeren dan zorg er het best voor dat de ganse workflow voor je kleurgetrouw werk ok is. Het resultaat van de ganse flow is maar zo goed als de zwakste schakel. Kijk eens op de website van Eizo en bel ze eens. Toen ik vragen had, hebben ze steeds zeer goed advies kunnen geven.

Comment

Bedankt voor de uitleg

Comment

Ja, van Dell > kijk eens op www.hardwareinfo.net of NL, daar staat juist een test van een ASUS monitor + 27", doch de Dell = beter > reken wel op een +:- 550 €

Comment

Goed scherm voor foto- en dtp bewerking > voor films is hij wel een beetje te traag, laat staan voor de "speciale" groep, genaamd Gamers
                          Last edited by doubleU01; 23 november 2012, 15:39. Reden: typfout

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doubleU01 Bekijk bericht
                            Ja, van Dell > kijk eens op www.hardwareinfo.net of NL, daar staat juist een test van een ASUS monitor + 27", doch de Dell = beter > reken wel op een +:- 550 €
                            wie het kleine niet deert, is het grote niet weerd

Comment

Working...
                            X