Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[enhancement] dynamic range increase

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [enhancement] dynamic range increase

Gisteren nog eens een proefke gedaan, de avond kleurde roodachtig oranje na een fikse bui, de zon verschuilde zich net achter de horizon. Spotmeting op de lucht en daarna de identiek foto in RAW een stop meer gegeven + oplichten van de midtonen en dan met de DRI action van FM samengevoegd in photoshop en geresized... meer was niet nodig, anders wordt het onrealistisch. Dit is wat mijn oog zag, en dus het bewijs dat een camera misleid wordt en het haast niet na te bootsen is zonder bewerking. Ons oog heeft dus een groter dynamisch bereik als de camera...

D70 + AF-S 17-55 @ 19mm - f/11 - 1/30s - EV+0.5 stop - iso200 - Spot metering - AE Aperture - WB daylight

is deze action van Fred Miranda terug beschikbaar ?

Comment

Prachtig gedaan, en inderdaad: je ziet maar, met een paar bewerkingen en een goed verstand kan je weergeven wat het oog heeft gezien, en niet de techniek in de camera. Knap!
      hoe ouder hoe gekker- there's no fool than an old fool
      member of HanFanClan on http://hanfanclan2.web-log.nl/
      visit my blog on http://gerdayd.web-log.nl/

Comment

Prachtige foto,
        het is zoals je al in een ander topic zei : de persoon achter de camera en niet de camera maakt de foto.
        Geef een goede fotograaf een minder goede camera en geef een minder goede fotagraaf een een goede camera. Uiteindelijk is fotografie een manier van kijken en van expressie en dit kan je niet door algortime vatten.

Comment

Waar ik dan een probleem mee heb is dat ik thuis niet meer exact weet hoe de kleuren er in het echt uitzagen.
          M.a.w.: je zou bij de postprocessing de werkelijkheid moeten nastreven, maar als je niet meer weet hoe die werkelijkheid eruitzag (ietsje meer groen of toch ietsje meer geel?), wordt het natuurlijk één grote kleurentombola...

En dan heb ik het niet alleen over dit soort bewerkingen (die ik erg aantrekkelijk vind overigens), maar ook in het algemeen...

www.lowspark.nl

Comment

daarom is een goed en juist kleurbeheer en een workflow van redelijk belang wil je het juiste resultaat bereiken

Originally posted by mikekiwi
            Waar ik dan een probleem mee heb is dat ik thuis niet meer exact weet hoe de kleuren er in het echt uitzagen.
            M.a.w.: je zou bij de postprocessing de werkelijkheid moeten nastreven, maar als je niet meer weet hoe die werkelijkheid eruitzag (ietsje meer groen of toch ietsje meer geel?), wordt het natuurlijk één grote kleurentombola...

En dan heb ik het niet alleen over dit soort bewerkingen (die ik erg aantrekkelijk vind overigens), maar ook in het algemeen...

Comment

echt surrealistisch beeld. Heel apart!
              Groetjes Ellen, Canon Powershot 3S iS

Comment

Working...
              X