Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom: alle 'unflagged' selecteren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lightroom: alle 'unflagged' selecteren

Vraagje:
    In mijn workflow bij concertfotografie geef ik Xjes aan slechte foto's en vlagjes aan hele goeie, X-en worden volledig gedelete en vlagjes komen in de publicatie.

Nu wil ik ook alle niet gevlagde foto's kunnen selecteren (inverse selectie eigenlijk) om die ook een X te kunnen geven en te deleten. Deze foto's worden toch nooit meer gebruikt en nemen enkel data in beslag.

Er is in de filter dropdown een optie 'unrated' maar dat werkt precies niet op de vlagjes.

Dankjewelletjes!

Re: Lightroom: alle 'unflagged' selecteren

Hallo,

Volgens mij heb je daar ook de optie om te filteren op "flagged" en "unflagged"

Comment

'flagged' zeker, dat gebruik ik regelmatig. Als daar ook unflagged bij staat, nooit gezien en dan heb ik dringend een opticien nodig. :-)

Piet? :-)

Comment

Via slimme verzameling aanmaken
        Links keuzevlag kiezen
        Is niet gelijk aan
        Met vlag
        Dat zou het moeten doen denk ik
        Grtz
        Daniël

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
          Nu wil ik ook alle niet gevlagde foto's kunnen selecteren (inverse selectie eigenlijk) om die ook een X te kunnen geven en te deleten.
          Dat kan.

Rechts, in de dropdown met filter presets, kies je "Flagged".
          Dan in de balk daaronder, bij "Attribute" klik je eerst op het eerste vlagje en dan op het tweede. Et voila.

Comment

Er zijn inderdaad verschillende manieren voor. De twee die ik gebruik zijn:
            - Dropdown menu rechts boven de filmstrip: niet geclassificeerd.
            - Of nog sneller: bij de drie vlaggen ernaast op de middelste klikken.

Moderator Note: Je afbeelding is te groot, en dus achter een linkje geplaatst. Wil je hier zichtbare beelden plaatsen, dan moeten zij beantwoorden aan de BD-normen, nl. langste zijde maximum 900px.
            Last edited by LesC; 15 oktober 2012, 23:31.

Comment

kun je in 2 kleine stapjes
              1. foto's met vlag selecteren
              2. selectie omkeren

Comment

in gridview bij attributes bovenaan kan je middenste vlagje aanklikken, die selecteert alle ongevlagde foto's...
                Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
                My travel photography site

Comment

Working...
                X