Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's bewerken en opslaan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• foto's bewerken en opslaan

Hallo Allemaal .
    Doe ik dit goed of zijn er betere manieren ?
    minolta z1 image size 2048x1536 jpg ,qualite fine , white ball.autom.
    Foto openen in ph7:
    Afbeelding:aanpassingen - drempel.
    Filter :verscherpen - onscherpmasker
    Afbeelding ;afbeeldingsgrootte.
    Hierdoor komt men in het kader afbeeldingsgrootte.Hierin ziet men de grootte v/d foto ,in dit geval :breedte 87.24 cm en de hoogte 54.19 cm de resolutie is 72 .Nu doe ik het volgende , de breedte maak ik 15 cm waardoor de hoogte (automatisch ) naar 9.32 cm gaat.De resolutie breng ik naar 150 .Nadien sla ik de foto dan op in psd .
    Dit alles op raad van een kennis .Is dit goed of is er een andere en beter methode ? Ben een leek en moet nog heeeeeeel veeeeeeeeel leeeeeren .
    Dank bij voorbaat .

Het hangst natuurlijk van de foto af of dit juiste bewerkingen zijn. Als je nog niet veel van PS af weet, dan kun je altijd eens zoeken in www.google.nl op "photoshop tutorials" en je vindt meer dan je lief is
    "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

Comment

Wat jij in werkelijkheid doet, is de foto een stuk kleiner maken dan origineel.
      Waarom spelen met de afmetingen? Voor afdrukken heb je alle pixels nodig, en voor publicatie op Internet werk je best rechtstreeks in pixels zonder iets van DPI aan te trekken.
      Als je een massa opslagruimte hebt, kan je opslaan in PSD. Maar dat zijn bestanden van 20 mb of méér. Zolang de foto niet moet bijgewerkt worden achteraf (layers beschikbaar houden in PS) kan je prima JPG in de beste kwaliteit gebruiken of desnoods TIFF.

Alles hangt af van jou uiteindelijke doelstellingen en daar lees ik niets van in jou topic.

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

foto houden zoals hij uit uw toestel komt
        tenzij je hem bewerkt hebt natuuurlijk,
        dan opslaan in psd
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Hallo,
          als je uw originele foto herleidt naar 15 op 9.32 cm (of 5,9 op 3.66 inch) aan 150 dots per inch, zul je nog een foto hebben van 885 op 549 pixels. Dit komt dus overeen met een 0,5 megapixel beeldje. Komende van een 3 megapixel beeld is dit dus een enorm verlies.
          Ik vind het alleszins geen goeie techniek.
          Tom

Comment

In plaat van 150 dpi moet je 300 dpi nemen. Je zal zien dat de resolutie dan ook verhoogt en uiteindelijk zal dit wel voldoende zijn voor een digitale print van 10 x 15 cm

Comment

Working...
            X