Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom?

    Hey,
    Ik zou mij lightroom4 willen aanschaffen via een download voor op mijn laptop.
    Nu is mijn vraag wat als ik het ook op mijn nog aan te schaffen nieuwe desk top wil plaatsen?
    Moet ik dan weer een licentie kopen?
    MVG. Hugo

  • #2
    Re: Lightroom?

    Je koopt een licentie voor 1 PC, maar toen ik belde met Adobe met de zelfde vraag en aangaf dat ik deze op de iMac als Macbook Air had staan. Was de reactie kort en helder. Dat ze hier niet zo super streng op zijn. Je gebruikt ze niet tegelijk. Medewerker informeerde nog even. En ik hoefde mijn geen zorgen te maken ;-)

    Comment


    • #3
      Re: Lightroom?

      Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
      Je koopt een licentie voor 1 PC, maar toen ik belde met Adobe met de zelfde vraag en aangaf dat ik deze op de iMac als Macbook Air had staan. Was de reactie kort en helder. Dat ze hier niet zo super streng op zijn. Je gebruikt ze niet tegelijk. Medewerker informeerde nog even. En ik hoefde mijn geen zorgen te maken ;-)
      Dankuwel, ga beginnen met eerst de trial versie op mijn laptop te plaatsen.
      MVG. Hugo

      Comment


      • #4
        Re: Lightroom?

        Dat staat trouwens in de Eula van zowat alle software van Adobe : je mag je software nog op 1 bijkomend toestel installeren, maar je mag de software maar op 1 toestel tegelijk gebruiken (maar dat kunnen ze toch moeilijk controleren). Dus het is helemaal geen probleem om Lightroom op 2 computers tegelijk te installeren met dezelfde licensie.
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: Lightroom?

          bij mij staat Lightroom zowel op de laptop als op de vaste computer, zelfde licensie, geen enkel probleem.
          D 7500 > 16/85 > 70/300>105
          https://www.behance.net/joscaeymae0afa
          Grt. Jos

          Comment


          • #6
            Re: Lightroom?

            OK das duidelijk, Dank voor de reacties.
            MVG. Hugo

            Comment


            • #7
              Re: Lightroom?

              Volgens de website van Adobe:




              Op hoeveel computers mag één licentie van Lightroom 4 worden gebruikt?


              Conform de bepalingen van de softwarelicentieovereenkomst is het de primaire gebruiker van de computer waarop Lightroom is geïnstalleerd, toegestaan een tweede exemplaar van de software voor zijn of haar exclusieve gebruik te installeren op een draagbare computer of op een thuiscomputer, op voorwaarde dat de software niet tegelijk op beide computers wordt gebruikt. Lightroom wordt verkocht als software voor meerdere platforms, wat betekent dat het programma onder Mac OS X of Windows kan worden geïnstalleerd.


              Groeten,
              Geert

              Comment

              Working...
              X