Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's overzetten van MacBook Air nr Imac

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• foto's overzetten van MacBook Air nr Imac

hoe neem ik best mijn foto's (RAW) over via delen van mijn macbook air nr een externe schijf die aan mijn Imac gekoppeld is, om zeker géén kwaliteit te verliezen, verplaatsen of kopiëren ?
    Ben ze momenteel aan het verplaatsen (31 GB) en zou 11 uur duren
    kan ik dit afbreken zonder enige foto's te verliezen en ze dan eventueel te kopiëren wat misschien vlugger gaat ?
    groetjes Ingrid

Re: foto's overzetten van MacBook Air nr Imac

Altijd voor kopiëren kiezen, als er dan wat fout gaat, heb je de originelen nog.

Je hebt de 31GB toch niet in één map staan? Zo néé->gropen mappen kopiëren, zo ja->'s avonds om 8 uur starten en dan is het de volgende morgen klaar.

Na kopiëren: controlen op GB's en aantal files en ventueel mappen en dan pas originelen deleten. Ik doe dit pas als ik de ruimte echt nodig heb, want soms is er RAW misvormt en dan kun je originele weer ophalen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als het om zoveel data gaat, waarom hang je dan niet even de externe schijf aan je macbook?
      D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
      500px FaceBook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
        Als het om zoveel data gaat, waarom hang je dan niet even de externe schijf aan je macbook?
        ja ook juist, stom van mij, se kieke dat ik zijn

bedankt om me wakker te maken........

zou ik het nu nog kunnen afbreken zonder enig e foto's te verliezen ?????
        groetjes Ingrid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
          wat misschien vlugger gaat ?
          Nee, dat gaat natuurlijk even snel.

Comment

11 uur voor 31 GB... Dat is een 900 kB/s. Als ik een CF-kaartje kopieer haal ik vlotjes 15 MB/s (voor allesbehalve het snelste kaartje)...
            Als je die harde schijf via firewire aansluit op je toestel zou dat toch sneller moeten zijn...
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              11 uur voor 31 GB... Dat is een 900 kB/s. Als ik een CF-kaartje kopieer haal ik vlotjes 15 MB/s (voor allesbehalve het snelste kaartje)...
              Als je die harde schijf via firewire aansluit op je toestel zou dat toch sneller moeten zijn...
              schrok ook even, had al mijn foto's tijdens het verlof op mijn MacBook Air gezet, en bij het thuis komen heb ik ze dan nr een externe harde schijf die aan mijn Imac gekoppeld is verplaatst. Denk dat het aan mijn werkgeheugen van de Imac zou kunnen liegen 2GB
              Achteraf zoals Codon melde 'k had beter die externe schijf aan mijn MacBook Air gekoppeld.

alvast bedankt vr de reactie.
              groetjes Ingrid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
                Denk dat het aan mijn werkgeheugen van de Imac zou kunnen liegen 2GB
                En ik denk van niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  En ik denk van niet.
                  waarom niet ???
                  aan wat dan wel ?
                  groetjes Ingrid

Comment

Ingrid, ik lees pas nu deze topic. Hoe heb jij je foto's willen overbrengen? Draadloos of via USB/FW-verbinding?
                    Zoals ik hierboven lees is inderdaad een rechtstreekse aansluiting tussen MacBook Air en een externe HD (zo mogelijk via FW) de snelste manier. Ik ken de MB Air niet -en heb dus geen idee welke mogelijkheden je hebt, maar een rechtstreekse verbinding tussen de twee Macs, via Firewire Target Disk Mode, is misschien ook een manier? Zou ik toch doen als ik zo'n massa wil overbrengen van mijn vrouw haar MBP naar mijn iMac, mocht dat nodig zijn.
                    Maar altijd kopiëren, nooit verplaatsen. Pas na controle van je kopies, de 'originelen' verwijderen.
                    Maar intussen zal het werk al wel gebeurd zijn, zeker?
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Ingrid, ik lees pas nu deze topic. Hoe heb jij je foto's willen overbrengen? Draadloos of via USB/FW-verbinding?
                      Zoals ik hierboven lees is inderdaad een rechtstreekse aansluiting tussen MacBook Air en een externe HD (zo mogelijk via FW) de snelste manier. Ik ken de MB Air niet -en heb dus geen idee welke mogelijkheden je hebt, maar een rechtstreekse verbinding tussen de twee Macs, via Firewire Target Disk Mode, is misschien ook een manier? Zou ik toch doen als ik zo'n massa wil overbrengen van mijn vrouw haar MBP naar mijn iMac, mocht dat nodig zijn.
                      Maar altijd kopiëren, nooit verplaatsen. Pas na controle van je kopies, de 'originelen' verwijderen.
                      Maar intussen zal het werk al wel gebeurd zijn, zeker?
                      Les,
                      géén probleem.
                      heb dit via delen gedaan, zou dit dan de oorzaak zijn van het trage gedoe, of ligt het aan mijn 2GB werkgeheugen ?
                      Achteraf gezien zoals Codon schreef had even goed de externe harde schijf beter via USB aan mijn MacBook Air gekoppeld.
                      Maar Firewire Target Disk Mode denk niet dat mijn MBA dat heeft enkel USB en Thunderbolt poort deze is ook vr een snelle gegevensoverdracht, maar weet niet of dat via een kabelkan nr Imac kan, ff de kluts kwijt met al die diverse kabels....., misschien bij gelegenheid eens informeren bij Switch.

bedankt vr je respons
                      groetjes Ingrid

Comment

Working...
                      X