Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achtergrond (studio)wit krijgen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Achtergrond (studio)wit krijgen

    ik heb ooit eens een documentje gemaakt met tekst en uitleg hoe je achtergrond wit te maken wanneer je foto's hebt met een licht grijze achtergrond,
    is misschien wat je zoekt?
    indien interesse, stuur me PM met je emailadres, dan stuur ik het door.

    grtn,
    Kristof
    groeten, Kristof
    Canon EOS 5D mkII

    Comment


    • #17
      Re: Achtergrond (studio)wit krijgen

      Misschien nog een tip uit een andere richting: ik heb laatst foto's laten afdrukken en toen ik ze kreeg had ik een gruwelijke halo rond het hoofd - wat ook witgemaakt was in photoshop.
      Maar toen ik de foto terug donkerder maakte of een selectie van 1 % variatie maakte in het witte deel (of hoe heet het - selecteer alles met enkel die kleur) bleek alles toch ok te zijn. Nu bleek de fout te liggen aan het automatisch corrigeren van foto's. Dat onding had ik niet uitgevinkt bij de bestelwebsite. Weet eigelijk niet waarom er dan die halo zou verschijnen bij het afdrukken maar anyway

      Selecteren van witte achtergrond doe ik oftewel met magic wand (10 à 25%) ofwel manueel met selectie-met-punten (dan heb je telkens een rechte lijn tot je met je muis klikt en zo doe ik rondom mijn onderwerp). Daarna de zone rond de haren maskeren met zachte borstel maat 56 of zo. Dan hele achtergrond wit maken ofwel met witte borstel (wrs het veilgste), ofwel curves ofwel dodgen. Dan rond de haren nog een beetje dodgen zodat ze nog naturel uitzien maar het grijs wel verdwijnt.
      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

      Comment

      Working...
      X