Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop errors

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoshop errors

    Beste mensen,

    Ik heb altijd probleemloos gewerkt met Photoshop CS5, en ook na de update naar CS5.5 enkele maanden terug tot de dag van gisteren.

    Mijn werkwijze is als volgt: Raw foto's schieten, kaartje in laptop (MBP) steken en dan dubbelklik en dat komt direct in Camera RAW plugin van photoshop, werkt super!

    Nu krijg ik echter de volgende twee foutmeldingen:

    could not complete your request because photoshop does not recognize this type of file

    of iets dergelijks. Ik heb ergens gelezen dat de enige optie is om photoshop te herinstalleren, klopt dit?
    portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
    Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

  • #2
    Re: Photoshop errors

    Inmiddels geupdate naar Adobe Camera Raw 6.7 met photoshop 5.5 (versie 12.0.4). De nieuwste (met uitzondering van CS6) dus.

    Ook de geheugenkaart via de mac geformatteerd, tot nog toe werkt het allemaal weer. Van de week maar eens goed testen voor de belangrijke opdrachten

    Alles geherinstalleerd in het Nederlands, vanuit het engels is dat wel even wennen dus

    Jammer vind ik wel dat de schuifjes bij "lenscorrecties" voor het reduceren van chromatische aberratie weggehaald zijn... zeker de 85mm 1.8D produceert vol open in contrastrijkesituaties nogal wat CA.
    portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
    Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Photoshop errors

      Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdNikon Bekijk bericht
      ...

      Jammer vind ik wel dat de schuifjes bij "lenscorrecties" voor het reduceren van chromatische aberratie weggehaald zijn... zeker de 85mm 1.8D produceert vol open in contrastrijkesituaties nogal wat CA.
      Ik heb het even nagekeken en je hebt gelijk. Bij CS4 beschik je over 'schuifjes', bij CS5 blijken die verdwenen te zijn (), maar kijk 'ns wat je bij CS6 vindt:

      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Photoshop errors

        Oi ziet er ingewikkeld uit
        Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

        Comment


        • #5
          Re: Photoshop errors

          Amai zeg, dat knopje van "Colors" HEb ik niet eens in ACR 6.7!

          dit is mijn overzicht op het moment:



          Ik heb contact gehad met Scott Kelby via twitter, en hij raadde aan te updaten naar ACR 7(.1). Helaas is die in CS5 niet beschikbaar, dus dan maar naar CS6!
          portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
          Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Photoshop errors

            Alles is inmiddels geupdate naar CS6 met ACR 7.1 (met behoud van CS5 als evt. Backup)

            Draait prima. De knopjes zijn inderdaad zoals LESC ze hierboven aangeeft. Opzich vind ik de schuifbalkjes nog wel redelijk werken, al is het vooral bij groentinten goed oppassen dat je niet samen met je groene CA ook je groen in bomen/gras weghaalt

            Ik ben blij dat ik in ieder geval weer wat kan doen. Het valt me wel op dat CS6 sneller is als CS5, lekker hoor
            Ook de nieuwe Lightroom 4 kan ik iedereen aanbevelen, voor shoot waarvoor je eigenlijk weinig nabewerking voor wilt hebben, snel hierdoorheen halen met een voorgeprogrammeerd recept bewerken en voila!
            portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
            Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

            Comment

            Working...
            X