Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom 4 Watermerk Probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lightroom 4 Watermerk Probleem

Beste

Ik gebruik dus Lightroom 4 voor mijn foto's te bewerken en te watermerke, nu heb ik een probleem en ik zou dat graag eens opgelost zouden hebben.

Ik heb dus foto's in landschap en portret, landschap foto's (de normale foto's dus) daar komt het watermerk mooi op geschaald (10), maar op mijn portret foto's staat het watermerk dus kleinder dan op mijn landschap foto's.

Ik zou willen dat dit het zelfde blijft ?

Hoe kan ik dit oplossen

Mvg
    Mathias
    Shuttercount.be - See, share and enjoy!

Re: Lightroom 4 Watermerk Probleem

Probeer Mogrify eens, dat werkt zeer goed. http://photographers-toolbox.com/pro...lrmogrify2.php

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      Probeer Mogrify eens, dat werkt zeer goed. http://photographers-toolbox.com/pro...lrmogrify2.php
      Dat is nogal ingewikkeld met de veel opties dat het heeft, hier worden ook %te gebruikt waardoor het watermerk verandert, en als ik dan een fixed afmeting gebruik, verandert dit ook omdat niet al mijn afbeeldingen de zelfde groote zijn, en dan klopt de verhouding niet als mijn watermerk 1000x40 px is, tegenover een afbeelding van 900x600..

Of een tip hoe het wel moet langs daar ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door k3ts Bekijk bericht
        Dat is nogal ingewikkeld met de veel opties dat het heeft, hier worden ook %te gebruikt waardoor het watermerk verandert, en als ik dan een fixed afmeting gebruik, verandert dit ook omdat niet al mijn afbeeldingen de zelfde groote zijn, en dan klopt de verhouding niet als mijn watermerk 1000x40 px is, tegenover een afbeelding van 900x600..

Of een tip hoe het wel moet langs daar ?
        Het klopt dat er veel opties zijn, dat is vooral lastig voor de mensen die niet kunnen kiezen. Je kan echter de onderdelen aanzetten die je wil (LR/Mogrify werkt in de export module) en dan moet je alleen daar rekening mee houden. alleen een kader binnen de grenzen van de foto bvb.
        Niet alleen percenten, ook pixels, of relatieve breedtes kan je toepassen, en zelfs een mengeling van de twee (10 pixels van de onderkant verticaal en 50% van de breedte en dus altijd in het midden). Zelf maak ik een aantal presets aan, eens goed ingesteld moet ik zelfs niet meer via het export venster. Dan kies ik de preset voor landschap of portret naargelang de foto.

Comment

Het klopt dat er veel opties zijn, dat is vooral lastig voor de mensen die niet kunnen kiezen. Je kan echter de onderdelen aanzetten die je wil (LR/Mogrify werkt in de export module) en dan moet je alleen daar rekening mee houden. alleen een kader binnen de grenzen van de foto bvb.
          Niet alleen percenten, ook pixels, of relatieve breedtes kan je toepassen, en zelfs een mengeling van de twee (10 pixels van de onderkant verticaal en 50% van de breedte en dus altijd in het midden). Zelf maak ik een aantal presets aan, eens goed ingesteld moet ik zelfs niet meer via het export venster. Dan kies ik de preset voor landschap of portret naargelang de foto.
          Als ik het met preset's zou doen, kan ik het simpel denk ik ook gewoon met een voorinstelling doen van exporteren als ik dan mijn portret of landschap foto's selecteer.

Ik wou dus eigenlijk een optie waardoor ik al mijn foto's kan selecteren (Landschap en portret dus) en dat hij altijd het zelfde watermerk er op zet, niet met verschillende grootes etc. Zo ben ik zeker dat het altijd het zelfde is mijn watermerk.

Comment

Een grafisch watermerk of een tekstwatermerk kan je ook in de printmodule toepassen, dan print je niet naar papier maar naar jpg (rechts in de kolom bij de opties te vinden).

Comment

Een grafisch watermerk of een tekstwatermerk kan je ook in de printmodule toepassen, dan print je niet naar papier maar naar jpg (rechts in de kolom bij de opties te vinden).
              Bij de print module gaat hij nog altijd mijn watermerken nemen die er instaan. en gaat het dus nog altijd een verschil zijn tussen portret en landschap

Comment

Bij de print module gaat hij nog altijd mijn watermerken nemen die er instaan. en gaat het dus nog altijd een verschil zijn tussen portret en landschap
                Neen hoor, waarom zou dat. Al iets geprobeerd van wat ik voorstel ?

Comment

Neen hoor, waarom zou dat. Al iets geprobeerd van wat ik voorstel ?
                  Ja ? Gewoon de print module opstarten en dan rechts bij de eigenschappen/opties een grafischwatermerk kiezen, dan heb ik enkel de keuze tussen mijn standaard watermerken en een nieuw watermerk met al die eigenschappen van %te etc.

Of snap ik het verkeerd hoe jij het bedoelt ?

Comment

Ja ? Gewoon de print module opstarten en dan rechts bij de eigenschappen/opties een grafischwatermerk kiezen, dan heb ik enkel de keuze tussen mijn standaard watermerken en een nieuw watermerk met al die eigenschappen van %te etc.

Of snap ik het verkeerd hoe jij het bedoelt ?
                    Er is een Identity plate en Watermarking, dat zijn twee aparte opties met elk een myriade aan mogelijkheden. Kiezen is moeilijk, ik weet het.

Comment

Working...
                    X