Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wit kleed, rood kleuren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wit kleed, rood kleuren

Vraagje:
    Zondag zou ik een fotoshoot doen met een model in een rood galakleed. Het probleem is dat ik geen rood kleed vind. Enkel een wit kleed dat geschikt is. Kan ik dit kleed rood kleuren in photoshop bijvoorbeeld? En de rest van de foto in zwart-wit zetten?
    Alvast bedankt!
    Evelien

Re: Wit kleed, rood kleuren

Tuurlijk kun je er achteraf alle kanten mee uit, hoewel iedereen het met me eens zal zijn dat je best de foto maakt zoals jij die in je hoofd hebt zitten.
    Voor Photoshop is goed selecteren (goed contrast tussen je wit kleed en de achtergrond, of de persoon zelf) uiterst belangrijk voor hetgeen je er nadien mee wil doen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Grijs of een ander kleur lijkt mij geschikter dan wit. Een felle andere kleur zou ideaal zijn.

Comment

Dat klopt, omdat je ervoor gaat moeten zorgen om geen detail te verliezen in je wit. (En witbalans aanpassen, anders zit je achteraf sowieso met grijs).
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

2de hands winkel, toneelvereniging/verhuur ed
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

OK, bedankt voor de reacties! Ik ga het voor de zekerheid proberen met een wit geschikt kleed en een rood minder geschikt kleed. Dan ben ik zeker.

Comment

Hoe was de shoot?
              Dat juist inkleuren lijkt mij niet niet zo eenvoudig, Ik denk dat je heel precies zal moeten selecteren en dan de 'opacity' van je rood zodanig zetten dat de details(plooien en schaduwen) van het witte kleed er terug doorkomen. veel succes ermee. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Comment

je moet de mode van het penseel in PS op color plaatsen en dan wordt structuur behouden, is eigenlijk vrij simpel, enkel wit blijft wit in deze mode omdat er rekening gehouden met aanwezige intensiteit. dus opnames met bvb groen of blauw kleed zouden perfect zijn of met andere tinten van rood dan gewenste. Vraagt op die manier nog geen half minuutje werk in PS om kleur van kleed te wijzigen startend van kleur of zwart-wit beeld.

Comment

Working...
                X